Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 29 maj 2013

En riktig deppardag.

 
Det bara ösregnar hela tiden.Jag vill gå ut.Suck.
Igår när jag kunde vara ute så kollade jag på vilka rosor som verkade ha klarat vintern.Och tyvärr så har dom här tre inte gjort det.Så synd den mörkt röda har jag inget namn på.Så den lär jag inte hitta någon ny av.Den vita här under är en klängros White Nights .Hade så otrolig välformade blommor.Den kommer jag att sakna.

Och så denna även den namnlös.Grenarna är otroligt taggiga  av så vassa taggar.Men den var så vacker när den blommade.
Så idag hade jag tänkt att klippa bort dom här döda rosorna,men det går ju inte som det regnar.Det räcker nu med regn ,vi har fått så vi klarar oss ett bra tag.

Hoppas på bättre väder och humör i morgon.
Skriv gärna en kommentar så blir jag lite gladare.

8 kommentarer:

  1. Stackare!! Hade också en sån där deppardag i söndags. Kallt och regnigt och inget kul att göra något ute och det är ju det man vill nu. Inte kul med döda rosor heller. Mina har klarat sig nästan allihop, men en del har det tagit hårt på. Får se om de repar sig. Min syrenbuddleja trodde jag hade dött, men får en stund sen såg jag att det kommer lite gröna skott längst ned. Kul!

    Åk och köp dig en kul tidning och lite choklad och kryp ned i soffan - det brukar hjälpa! Kram

    SvaraRadera
  2. Good Afternoon Gunsan, Oooh beautiful roses.... I love the White Night climbing rose.... what am I saying I like them all. A girl cannot have too many roses.
    I am pleased to say, due to the warmer weather my plants are beginning to do well, I cannot wait for the roses to be in bloom.
    Best Wishes to you,
    Daphne

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med dina rosor, jag förstår att du sörjer dem! Vädret kommer säkert att bli bättre. Efter regn kommer ofta solsken. Pyssla om dig själv lite så länge, så ska du se att solen kommer. Det kan ju bli så att du tar en sväng till plantskolan och väljer ut några nya vackra rosor.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Nej, va trist med dina rosor! Extra tråkigt när det är sorter man inte har namn på, då blir det ju svårt att ersätta dem. Men vem vet, du kanske hittar någon ny favorit istället?
    Hoppas du får en skön dag i trädgården imorgon!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Såå tråkig. Men här överlevde inte allt helle. Det var bara för kallt i vintras.
    Bilderna var så fina, då blir man verkligen ledsen.
    Kram
    Fru Sten

    SvaraRadera
  6. Mmm, rosorna har verkligen tagit stryk i år. Flera av mina kommer igen men man det blir en senare blomning i år.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Inte kul att rosorna dött!!
    Ja det var tråkigt väder i går, man tappar lusten att göra något.
    Hoppas du får en solig och fin dag i dag
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Här har vi toppenväder idag. Solen skiner och det är riktigt skönt. Jag hoppas det här vädret kommer till dig också snart.
    Visst är det tråkigt med den här vintern som har förstört så mycket. Har också fått tagit bort rosor som dött. För att inte tala om att man fått klippa ner dom nåt alldeles otroligt.
    Nej, dags att fortsätta med maten. Ska bli till helgen så jag hinner inte vara ute så mycket i det fina vädret!!
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.