Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 24 maj 2013

Får inte gjort något i trädgården.

Ännu en mulen och grå dag.Regnet hänger i luften och det är kyligt.I natt har vi fått 17mm regn.Och i går morse tömde vi 8mm.Skulle inte ha något emot lite sol och värme nu igen.

Så fin den här kejsarkronan blev.Gillar så mycket dessa randiga blommor.Och den var så snäll och skickade upp två stänglar som nu blommar båda.

Så roligt det är när man kan hålla liv i de där första primularna som man köper tidigt på våren.Satte ner mina i källaren där tempen var lagom för att få dom att överleva.Nu tackar en av dom med en ny omgång blommar.Jag bugar och tackar.

Den första Rododendron börjar blomma nu .En vit sort som har ljust rosa/lila knoppar som sedan blir vita.

En ny Primula från Larz som jag köpt i år .Primula Hyb. Fransisca.Å så läcker.den är och blommar redan nu som liten planta.Sånt gör mig glad.

En ny tulpan som sattes i höstas men jag har inte något namn. Lappen har fåglarna burit i väg med som vanligt.
Snygg med dom smala lila kanterna

Här ser man ännu mer av det lila.
Fick hem tyger idag som jag ska fixa till sängen som jag satt i uterummet med.Ska sy överdrag till madrassen och sedan kuddar som ska hängas upp på en rundstav på väggen.Sen en kappa runt sängen så benen inte syns .Tror det kan bli snyggt.
Och idag ska jag fortsätta sticka på min kofta som jag började på i höstas.Vill få den färdig nu då det år en sommar kofta i bomullsgarn.Vädret lockar ju inte till utomhus jobb precis.

Hoppas ni har bättre väder en vad som är här.

3 kommentarer:

  1. I dag har vi haft fint väder, härligt när man kan vara ute i trädgården! Fina dina tulpaner är./Lila-Christina

    SvaraRadera
  2. Så mycket vackert som blommar hos dig nu!
    Här har vi haft fint väder idag, så jag tillbringade kvällen i trädgården. Hoppas det blir bättre hos dig också snart!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vädret lockar inte till trädgårdsjobb precis, men jag har fått lite rensat emellan skurarna. Får se om vi lyckas med att klippa gräsmattan idag....

    Fin blommor kan du njuta av! Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.