Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 9 maj 2013

Fortsättning på( som blommar nu.)

La Bella Red and White.Första blomman börjar slå ut på Lejongapet.Får hoppas det inte blir fler kalla nätter för nu står de här i en rabatt.

I samma rabatt blommar den här vivan.Har sått den för några år sedan.

En till Julros har visat sin färg.Den här har inte så många prickar .Är underbar i mina ögon.


Två till vivor lila Bollviva och den andra gula är en vårviva som köpts och sedan planterats ut

Vårlök

Primula denticulata Alba

Vårljung

Anemone  Blue Shades.

Scilla Siberica Alba

Den här roliga Hibiscusen köpte jag förra året och då skulle den till att blomma bara 10cm hög.Den dagen som jag trodde knoppen skulle öppna sig låg den nedan för på golvet.men jag tog knoppen och satt den i en kopp med vatten och där slog den ut.
Och så nu i år har den växt massor på höjden och nu har första blomman visat sig och sitter kvar.Den är så vacker med några cremefärgade fläckar på blombladen .Läckert.

Här ses den i hela sin längd.Fler knoppar på gång i toppen.

I natt har vi fått lite regn och när man tittade ut i morse var gräsmattorna gröna.Allt såg ut att ha växt under natten.Tänk vad lite regn kan göra.Annars var gårdagen en härlig dag jag gick mest och pysslade med en det ena en det andra.
Idag kommer M hit och äter mat sedan ska vi åka till Blomsterlandet och handla en del saker som jag behöver.

Ny följare hälsas välkommen.
Ha en skön helgdag mitt i veckan.

4 kommentarer:

  1. Lejongap redan, det var starkt jobbat :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Oj, så mycket som redan blommar hos dig! Härligt med så mycket vackert.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Men, oj, vad det blommar hos dig Gunsan! Den där hibiskusen ser trevlig ut! Tack för cyberkramen:)! /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.