Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 22 maj 2013

Grått och dimmigt.

Gråväder i dag.Och 5mm regn har vi fått i natt.Det var välkommet..Har gått en ronda och plockat en del sniglar.Inte så många om man   tänker på hur det var samma tid förra året då fanns det massor.
Har tagit några bilder på dom Lungörter som jag har.Tre olika blå färger och olika blad.Den första är ju en mellanblå och nästa en ljust blå och den tredje är mer åt lavendel blå.



Oj vad det badas nu i fågelbaden.En koltrast tycker att det är skönt med ett dopp.Annars är det här lövet Kråkornas favorit.Hit kommer dom med stora brödbitar som dom lägger i vattnet och sedan när det mjuknat äter de upp.Vattnet blir ju väldigt geggigt tack vare det här så vi får göra rent nästan varje dag.

Färdigbadat.

Liljekonvaljer är en väldigt aggresiv blomma.Snart har den tagit över hela den här rabatten.Har försökt att ta bort den men det går inte.Den kommer tillbaka igen.Har inte planterat det där utan den har vandrat in från skogskanten.
Om det blir lite ljusare ute och torkar upp så ska jag och R sätta lite mer Potatis idag.En omgång satt jag för två veckor sedan.
Sedan måste jag ta itu med ogräset för nu efter regnet blir det fart.

Ha det bra alla.

5 kommentarer:

  1. Oj, va Liljekonvaljerna har tagit för sig! Jag har några på tomten också, men så länge de håller sig borta från rabatterna är det ok.
    Vilka fina bilder du har tagit på koltrasten:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Wow, vad många liljekonvaljer. Vill så gärna ha i trädgården men om de är så "aggressiva" vet jag inte om jag vågar :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. The blue of Pulmonaria is always delightful in the garden. I like them especially with ferns next to them. The one in your first picture has a lot of silver on the leaves, which is very attractive.

    SvaraRadera
  4. Oj, oj vad många Liljekonvaljer! Jag som har hämtat in några från skogen och satt i rabatten. Det kanske jag kommer att ångra? Men de är ju så vackra när de blommar!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Härligt med koltrast som du lyckades fånga på bild.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.