Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 8 maj 2013

Här vid trappan in till vårt hus har vi haft en Minisyren som R hade format kronan på till en boll.En lika dan står på andra sidan trappen och den är frisk.Men den som stod här har till vår sorg dött.Har inte bestämt vad som ska sättas i stället,här blir det bara sol på morgonen och en bit in på förmiddagen.Så då plockade jag ut Kamelian en liten Lönn och tre krukor med olika Salviaplantor.Till vänster inne i hörnet kommer ett Löjtnantshjärta på väg upp och i framkant växer en stor planta av Röd Sockblomma.Tycker det får duga så här tills jag hittar något som klarar skuggan.


Och har ni sett nu får även jag plats i växthuset.Stolen är där den skall vara och så har jag plockat ut ett lass med trädgårdsböcker så nu kan jag sitta där och läsa mina kära böcker.

Tänk vilka underbara dagar vi haft nu ett tag.Uppe i kullen här så har björkarna blivit gröna på bara tre dagar.Nu kommer allt bara på en gång.
Och i går var jag till vårdcentralen och fick en Fästingspruta.Nu klarar jag mig i tre år till.Skönt.Brukar kunna få någon fästing varje år.

Nu får ni ha det så skönt på onsdagskvällen.

5 kommentarer:

  1. Så fine planter du har valgt ved trappa di, det blir veldig fint.

    Deilig med drivhus, å sitte der med kaffekoppen er en fin stund.

    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Det blev ju jättefint! Imorgon tar vi en tripp till stan och kikar efter lite inspiration.

    Kram Mu

    SvaraRadera
  3. Underbar läshörna att sitta och läsa sina trädgårdsböcker.
    Välkomnande och fint vid trappen.

    Önskar dig en trevlig helg mitt i veckan!

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig miljö att sitta i Gunsan! /Anja

    SvaraRadera
  5. Härliga vårfärger!
    Kram Malena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.