Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 25 maj 2013

Hejsan mina vänner.
Vad tror ni det ska bli av dessa mycket konstiga men på något sätt vackra Vitsippor.Översta bilden visar hur dom ska se ut.Blev inte så bra bild men man ser ju hur det var tänkt att det skulle bli.Har ju blivit en egen sort eller två för dom är inte riktigt lika.Blir skoj att se nästa år om jag fått fram en ny sort.
Dillpionen har överlevt till min glädje.Inte så många blommor men den tar nog fart igen.
Och här har jag satt något som helt fallit ur minnet,men den är ju jättesöt med den vita toningen i mitten.Ser ni spindeln?
Ibland bjuder bilderna på små överraskningar som här  att   det kom med en liten fluga.Den såg jag inte när jag tog fotot
I dag har det blivit lite ogräsrensning och så har jag gjutit några nya figurer i cement.
Men jag började dagen med en långpromenad  på ca 45 minuter.Skönt.
Och bra att jag gick då för då sken solen och det var lagom varmt,nu är det mycket moln och lite blåsigare.
Nu önskar jag alla en skön helg.

5 kommentarer:

  1. Låter som en underbar dag och det verkar som jag tog med mig blåsten från London :-) Ledsen för det!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Vilka roliga Vitsippor!
    Här har det också blåst väldigt idag, hoppas det blir lite mindre vind imorgon.
    Ha en skön söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder! Du kanske ska ha en lite fotoutställning. Flugan gör bilden ännu bättre. Kram Mu

    SvaraRadera
  5. Spännande vitsippor, få se om dom kommer tillbaka nästa år. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.