Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 4 maj 2013

I gårdagens inlägg skrev jag att det var en gul Kejsarkrona som inte visat sig ännu,men idag så när jag gick min runda fick jag se att där jag visste att jag satt den hade jorden liksom spruckit upp och när jag pillade bort den så vem tittar fram om inte den här raringen.Gissa vem som blev lycklig då.Tycker den ser så läcker ut med dom svaga lite röda ränderna.

Ja men där är du ju.Välkommen upp.
Vem kan det vara som döljer sig därinne i lyckta och så blygt kikar ut jo det..

är ju Miss Bluey som står där inne och blommar för fullt.

Jag har planterat ut lite växter idag.Ska visa bilder senare.Men nu håller det på att mulna .Skulle visst gå förbi något regnväder i natt.Får se om det kommer några droppar.

Ha nu en skön lördagskväll.

 

6 kommentarer:

  1. vad härligt att du också börjar få lite vår hos dig, mina kronor visar inte så mycket blommor i är undrar varför.
    Ha en fin kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. En av mina hade oxå kommit upp! Jag satte dem i höstas och hoppas de ska blomma. Mina gamla som alltid kommer upp tidigt med fina blad har aldrig blommat utan bladen vissnar innan!?
    Så nu håller jag tummarna. Intressant att veta vad du har planterat... Nyfiken :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så läcker den är din gula kejsarkrona! Tur att du hittade den:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt när man nästan har gett upp en växt och så tittar den fram till sist i alla fall?

    Lite regnväder i natt skulle inte skada, här hos oss är det jättetorrt nu efter de senaste dagarnas blåst och solsken.

    Hoppas du får en fin söndag! Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja nu gäller det att gå på spaning och se vad som dyker upp i trädgården. Äntligen lite vårlikt. Ha det bra/CArita

    SvaraRadera
  6. Kejsarkronor har aldrig tillhört mina favoriter, jag vet faktiskt inte varför!? Men den där röda du visade, den skulle jag nog kunna falla för. Jag ska titta i min grossistkatalog om dom har några roliga så kanske man kan sätta några i höst. Dom lär ju vara avskräckande för möss.....

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.