Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 6 maj 2013

Lite som blommar hos mig just nu.

Gick en runda med kameran när jag jobbat klart ute.Hittade några små pärlor som jag tänkte visa er.Den här scockrosa vivan tex.Den lyser verkligen i rabatten.Nu har jag den på flera ställen då jag tog bort den från sin gamla plats förra året då den rabatten rensades på allt.

Så här ser det ut framför växthuset nu.Har satt ut dom flästa krukorna som stod där inne.Blir det kallt någon natt är det ju lätt att slänga in dom igen.

Och så fick jag se den här godbiten.Å så fin den är.Så glad att jag satt så många Julrosor förra året.

En lite annorlunda Påsklilja

Bredvid den Påskliljan växer ett stort stånd med Förgätmigej.Passar bra ihop.

En cerisrosa botanisk Tulpan.

Den här röda färgen på taklöken gillas av mig.Snyggt i en grå cementkruka.

Bilden blev inte så bra men får duga.Doftar så gott.
Har grovrensatt i den långa rabatten så nu är det lite ogräsrensning som återstår där.Men hjälp så trött jag blev.Och nu måste jag få gnälla lite.Jag har så ont i ett av mina knän.Om marken lutar lite så är det så smärtsamt att gå så jag skulle vilja sätta mig ner och lipa som en barnunge.Men det går inte blir inte bättre av det.Slut på gnäll.

Så vill jag säga
Warm welcome to  you Daphne Bryson.
Ny följare av bloggen.
Nu ska jag titta på trädgårdstoppen på play.
Önskar er en skön kväll.

5 kommentarer:

  1. Va mycket fint som blommar hos dig just nu! Jag gillade särskilt Julrosen - vilken skönhet!
    Hoppas du blir bättre i knät start. Lät inge roligt det där:-(
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är roligt att gå i trädgården och upptäcka allt på nytt igen. Lika härligt varje vår. :)

    SvaraRadera
  3. Good Evening Gunsan, It was lovely taking a walk around your garden to see what is growing. I love your Christmas rose it is gorgeous. Isn't it lovely when we have colour in our gardens. Today in England we had another beautifully warm day, so I was able to get out into my garden to do a little gardening. It will soon be nice and tidy.
    I hope we both have many more warm days.
    Best Wishes
    Daphne

    SvaraRadera
  4. Härliga vårbilder, vilken fin viva den rosa var!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Vad mycket som blommar hos dig! Riktigt snyggt och vivan var jätte fin! Vilken lysande härlig färg!

    Kram Anna

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.