Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 26 maj 2013

Molnen rusar över himlen.

Dagen började med en blå himmel men blåsigt.Framåt lunch så mulnade det och vinden ökade ett knäpp.Och så började det regna lite av och till.Men jag hant sätta ut lite vallmoplantor och en del Praktportlak och Primeros.Har ett ställe som det blir soligt och torkar ut ganska mycket och där satt jag några vita Irisar.

Nu blommar Primula orbicularis.Köpt från Larz förra året.

Vallmona har fått stå i för små krukor alldeles för länge.Och nu har dom växt sig långa och taniga och satt knopp.Hoppas de kan ta upp sig och bli lite kraftigare.

Här är rabatten där det bli torrt fort.Så dom här Irisarna borde trivas här.

Vit Rododendron.Många blommor i år.

Första Engelska Vallmon.Snart lyser det gult överallt.
Lewisia Tweedyi.Har satt mängder med knopp.Bredvid har en ny planta grott som börjar bli stor.

Det är ju Mors dag så båda barnen har ringt och varit söta i telefon.Älskar våra barn,dom är så fina.Och idag fyller yngsta barnbarnet 17 år.Oj vad åren flyger iväg.

Hoppas alla mammor har en fin dag.

4 kommentarer:

  1. Good Afternoon Gunsan, Happy Mother's Day to you. Here in England we celebrated Mother's Day in March and I was lucky enough to be in India.
    The primrose is such a pretty colour as is the Lewisia.
    I look forward to seeing your Irises as this is something I have problems growing. My mother has a part of her garden which is baked by the sun and the Irises multiply and are beautiful.
    Enjoy your day,
    Best wishes
    Daphne

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk Rhododendron! Jag har inga vita själv, men det blir förhoppningsvis någon gång.
    Här har det regnat hela eftermiddagen sedan lunch ungefär. Äntligen - det behövdes verkligen!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det blir nog en perfekt placering av dina irisar! Min dotter kom och grattade på mors dag med perenner :) hon sa att hon trodde jag skulle bli gladare av det än en blomkvast...

    Hon känner sin mor!

    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.