Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 13 maj 2013

Nu blir det många bilder.På den här har vi en gulsippa.

 Fritillaria Raddeana.Sen jag tog den här bilden har alla klockor öppnat sig.Mycket fin.

Från Ray.Tror det stod Aurikler Border på namnlappen.
En mycket mörkt röd primula.

En blå Vitsippa.Gillar.

Full fart på Stjärnmagnolian

Det här är den sista av de nya som blommar.Har en till som skulle gå åt det blåröda hållet men den kommer inte blomma nu.Kanske den gör som en del av de andra gjorde  börjar blomma framåt hösten.

Vårtörel.Skickar ut plantor åt sidorna men den får vara för jag tycker den är så fin.

Vitt Ormöga.Har ett blått också men den plantan har inte börjat blomma ännu.

Tulipa humilis Albo coerulea oculata.En botanisk tulpan som till min stora glädje förökat sig redan.Förra året blev det bara en vit med blålila mitt de andra blev rosaröda.

Önskar att den här vita Pärlhyacinten också ville föröka sig.Det kommer en till en bit från den här men dom får gärna bli fler.

Dom blåa blir bara fler och fler.
Har rensat lite i en rabatt och så har jag satt ut några lejongap till plus lite annat men då tog ryggen slut.Annars hade jag tänkt göra lite mer Men det är bara att lyda kroppen när den säger stopp.
Men det kommer fler dagar.

Ha en skön kväll.

4 kommentarer:

  1. Va mycket fint som blommar hos dig just nu! Hoppas du snart blir bättre i ryggen igen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det skulle vara så njutbart att gå runt i din trädgård och titta på alla dina fantastiska växter.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, så fin din vita pärlhyacint är. Mycket i blom hos dig.
    Akta ryggen, bra att vila när kroppen säger ifrån.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så mycket vackert du har i din trädgård nu. Helt fantastiskt, nu är det härligt att vara trädgårdsfreak.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.