Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 20 maj 2013

Nu har jag äntligen börjat gjuta i mina formar.Den här blev ju så himla söt.Visade den för M och hon tyckte att dom knubbiga benen och armarna påminde om ett av hennes barn som baby.Han var en liten knubbis.Så nu ska jag göra en till och ge henne.Jag hade gjort en annan som tyvärr gick sönder.Hade lite för bråttom att lossa formen .Trädgårdstomte eller vad man ska kalla den.Men jag gör ett nytt försök sedan.
Har bytt ut dom små Påskliljorna mot en Alunrot och en Kaukasisk förjätmigej.Står i en korg vid trappan och så hänger det en välkommen skyllt på.

Gultörel .Har tre buskar i en rabatt och just nu så lyser det så fint om dom.
Har planterat ut två sorters Ringblommor och en Pion.Plus lite annat smått och gott.M fick med sig en kasse plantor hem.Så nu är det inte mycket som ska ner i jorden nästan slut på plantor.Vilket är ganska skönt.
Då kan man börja att rensa lite ogräs och finlira lite när man får lust.Och kanske sitta ner och bara njuta av sin trädgård.
Ha en skön kväll.

5 kommentarer:

  1. Good Evening Gunsan, I adore the cherub that you have made... well actually I think it is fabulous.
    I have three cherubs in my garden that I have had for many years and when the flowers start growing, you can just see their headings poking through the flowers.
    It is lovely to see so much colour in your garden.
    Best Wishes to you,
    Daphne

    SvaraRadera
  2. The Brunnera and Heuchera in the pot add some good looking foliage to your planter to go with the viola.

    SvaraRadera
  3. :-) Vilken härlig knubbis, kan inte låta bli att dra på smilbanden.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Men så söt! Precis trädgårdskonst i min smak :-) Gulltörel är verkligen härlig. kram Anette

    SvaraRadera
  5. Men så underbart fin! Vart har du hittat den? Vill haaaa :)

    Ha en go vecka!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.