Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 14 maj 2013

Litet men så vackert.

Nu står den där i all sin ljuvliga blomsterprakt.Detta lilla träd är så vackert.
Prunus incisa Kojou-No-Mai.
När hösten kommer klär den sig i en röd bladfärg.
Vi har fått lite regn nu på morgonen.Letade sniglar men det var inte många.Tror den här vintern har gått hårt och bra åt dessa marodörer.Gillas av mig.
Ska ta en vilodag så ryggen får återhämta sig.Annars så är det en del jag skulle vilja få ut men jag hinner.

Ha det fint.
 

4 kommentarer:

  1. O ja så fint det är. Kul för just igår kväll såg jag ett exemplar för första gången och blev förälskad, Det är nog så att jag bara måste ha ett nu när du visar ditt lilla träd...MÅSTE ha ett sådant.
    Vila dig idag och ta nya tag imorgon
    Vivian

    SvaraRadera
  2. Så vackert och jag tror som du! Har inte sett så många sniglar som jag brukar. Något bra med den långa vintern.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert träd!

    Må så gott!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  4. Jag blir riktigt avis. Ett så fantastiskt fint träd.

    Vilken härlig färg aurikeln har som du har i din header.

    Ha det gott och ta det försiktigt så att din rygg håller.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.