Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 27 maj 2013

Sol först sedan regn.

Även denna dag började soligt och fint och lagom som jag kände att jag gjort det jag orkade för dagen så kom det mörka moln och så regnet.
Har rensat två rabatter klart och planerat ut en omgång med Ringblommor och Tofsviva.Rinblommorna har jag tre olika sorter av Pink Surprise,Bronzed Beauty och Calendula Sherbet fizz.
Tofsvivan är den blålila som heter Salvana.
Lejongapet heter Princess Yellow with red Eye.

Den ena rabatten som jag rensatt från massor med scillablad och annat ogräs.Här hamnade dom sista ringblommorna.

Magnolian blommar har inte så många blommor i år.

Färgen ska vara mörkt lila men svårt att få fram den på bild.

R kommer att kunna plocka många smultron i år.

Rosenkvitten busken är strålande vacker i år.

Sedan måste jag visa er denna jätteplanta av röd Sockblomma.Den är enorm i år.Och när bladen ser ut så här då är den som vackrast.

Det japanska körsbärsträdet blommar så fin med rosa blommor och mörkt vinröda blad.

Fler Ringblommor och en ny liten Pionbuske.
Nu kom jag på att jag har inte något bröd hemma till kvällsmackan så det är bäst jag avslutar här och går och handlar lite.
Ni får ha en skön kväll.

4 kommentarer:

  1. Oj vilken fin sockblomma du har!!!Himla jobb att rensa scilla...
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Your Epimedium looks so healthy and completely covered in those decorative leaves. I like the way that they often have nice red edges when they first come out in spring.

    The flower quince blossoms are gorgeous.

    SvaraRadera
  3. Kommer att bli fint när det växt till sig. Har en fråga till dig om auriklerna. Sätter du några ute i landen eller har du dom "bara" i krukor? Är ju helt novis när det gäller dom så jag vore tacksam om du ville svara.
    Ha en fin fortsättning på dan.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Sockblomman var ju helt underbar! Vilken lycka att få den så där stor och maffig! :)

    Anna

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.