Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 30 maj 2013

Uppehåll och fotografering.

Fick passa på i går när det blev uppehåll ett tag och ut för att fotografera.Många vattendroppar blev det på bilderna,men det är ju vackert.Hittade den här plantan gul Nunneört nere på grusgården där den slagit rot på ett mycket tokigt ställe så den blev flyttad och ser ut att trivas på nya stället.Där får den fröat av sig om den vill.I närheten har jag satt en blå nunneört och en lila.
Corydalis malkensis och Corydolis cashmeriana


Paradisträdet har massor med blommor i år.Här syns regndropparna.

Visst blir det vackert.

Mossflox

Fänrikshjärta.

Se så vackert med alla dessa vattendroppar

En gul tulpan fick jag se blomma resten har det varit något hungrigt djur som norpat

När den här rododendron slår ut så ändrar knopparna färg från den här mörka röda till rosa.

En blomma blev det på den nya Primulan.
Primula hybr.Captains Blood.
Liljekonvalj.Mina skolavslutningars blomma framför alla andra.Också täkt av vattendroppar.Och kan ni tänka er nu börjar solen komma fram.Å så härligt.Då kan man ju vara ute igen och pyssla.
Ha en skön dag
Och tack för dom uppmuntrande kommentarerna.

7 kommentarer:

  1. Härliga bilder på fina växter.

    SvaraRadera
  2. Oerhört fina bilder. Visst är det snyggt med vattendroppar. Paradiesträdet tycker jag mest om.
    Hälsningar
    Fru Sten

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder! Full explosion i trädgården nu när det är varannandagsväder.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Många härliga bilder! Ditt Paradisträd är underbart!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder! Den gula Nunneörten har börjat blomma här hos mig också. Tycker den är så fin och det gör inget att den fröar av sig:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder , man kan se blänket i dropparna. Ha en skön helg/Carita

    SvaraRadera
  7. Wow, vilka underbara bilder - på dina underbara växter!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.