Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 1 maj 2013

Vi hade mycket ovanligt besök i luften härom dagen.Lyckades ta ett kort genom att zoma  så mycket jag kunde med min kamera.Den flög mycket sakta över SSAB och tog prover på luftföroreningar.Kul att vi fick se den.
Det här är Primula Maximowiczii.Den hant aldrig att blomma förra året men nu kommer jag få se hur den ser ut.

Har två sorters Scilla i trädgården .Den här doftar så gott.

Så här måste jag ha det för att inte rådjuren ska äta upp dom.Nät överallt.Men i år ska det bli stängsel runt en del av trädgården.

Varmt välkommen Kvickrot75 till min blogg.Hoppas du hittar saker du tycker om här.

Vi har ett underbart väder här idag på första Maj.Har gått en promenad och skulle behöva jobba ute lite men det får vara till i morgon.Tänker bara njuta av den här dagen.

Hoppas ni har samma fina dag.

3 kommentarer:

  1. Här har vi också haft ett underbart väder idag! En tomt i vårt område har satt ett staket med armeringsnät runt hela sin tomt. Det är 230 cm högt, så de slipper ovälkomna besök av rådjuren. Det är faktiskt inte så fult som det låter, men det blir ju hemskt dyrt när tomten är stor:-(
    Hoppas dina krokusar klarar sig!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi har också haft fint väder. Tyvärr har min dag gått åt till måleri men förhoppningsvis får jag lite sol på snoken i morgon. :)

    Ha det gott!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  3. Fina vårbilder att titta på. Vi har också nät på allt möjligt, det är inte snyggt men vad gör man. Vi har också satt upp en del rådjursnät och skall fortsätta med det. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.