Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 10 maj 2013

Vi var en tur till blomsterlandet igår.Och jag köpte bara två växter vilket är mycket bra av mig.Såg en hel del som kunde fått följa med hem.Men det var inte för växtinköp vi åkte dit utan M och jag ville ha jord. Så har dom inte fått hem plantjord.men jag fick med hem handskar ,torv.kompostmedel,rododendrongödning,hönsgödsel och en klätterställning.
Och så blev det den här Rododendron Princess Anne.Men en så fin gul ton.Sen köpte jag en Clematis Pink fant.Som jag naturligvis glömmer vid kassan.Tog en stund innan jag märkte det och frågade R om han visste vart den tog vägen.Han och M packade ner det som vi köpt och jag betalade.Sen gick dom före mig till bilen så jag antog ju att de fått med allt.Jag ringde M och hon kollade så den inte blivit kvar i bilen men det var den inte.Men så sa hon jag åker och kollar om de har den kvar vid kassan och det var den plus fem andra krukor som andra glömt.Så är det varje dag sa hon i kassan.Hon kommer hit med den senare i veckan plus jorden som jag skulle ha.
Den här tyckte jag var fin

Satt och läste en tidning där det stod om att man kunde hitta gamla möbler och göra om på loppis.Kom att tänka på en hylla som R gjort för många år sedan och som jag målade.Undrar om det står kvar uppe på vinden.Det gjorde den och så här bra passade den i växthuset.Varje hyllplan har jag målat i olika gröna toner.
Vilken härlig dag det har varit.När jag kom ut i morse så möttes jag av doften från alla scillor som blommar överallt.Underbart.

Imorgon är det årets marknad häri Oxelösund.Ska gå ner och kolla om de har några bra och lätta träskor.brukar köpa ett nytt par varje år.
Ha nu en fin helg.

5 kommentarer:

  1. Så skönt det låter och härlig idé med nya träskor varje år :-) Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Ohh ja det är ju underbart med loppisfynd man kan ha i trädgården antingen som dom är eller göra om lite.
    En av sommarens höjdpunkter är just loppis. Förra året fyndade jag många olika korgar att ha blommor i lite varstans;)
    Önskar dig en fortsatt skön helg/fia.

    SvaraRadera
  3. how can i start a blog without having my own website?
    [url=http://ladbrokes-bonus-2013.blogspot.com/]ladbrokes bonus[/url] [url=http://bonuskr.com/]bet365[/url]
    [url=http://www.bapostas.com/]bwin bonus[/url] [url=http://2013bettin.com]bet365[/url]

    SvaraRadera
  4. Ja, det är lätt att glömma saker i kassan på Blomsterlandet. Man handlar jag allt så mycket....Fin roddis och klätterställningen är helt i min smak:-) Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Lykke til på markedet, håper du finner både sko og kanskje noe til drivhuset...Fine bilder du viser!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.