Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 10 juni 2013

AJ AJ oj.

Första dagliljan

Gud så sur jag blir på mig själv.Tror ni inte att jag halkade på berget här hemma och slog baklänges.Landade naturligtvis på den höften som redan jag har ont i .Så nu är den naturligtvis ännu ondare.Att jag aldrig lär mig att man inte ska gå på berget när det har regnat.Det blir ju snorhalt.Får väl vara glad att jag klarade huvudet.

Är det någon av er som vet vad denna blomma heter.Har en blå också.

Akleja med många kjolar.

Här är den blå okända.

Hostor som sniglarna ännu inte har gjort trasor av bladen.men det kommer säkert nu när det börjat regna.I går mullrade åskan på rätt så bra och vi fick 11mm i kraftiga regnskurar.

Känner att det blir lite svårt att hitta ett bra sätt att sitta på nu.Börjar värka som sjutton.Blir till att äta lite piller igen.

Önskar er en fin dag.
Skriv gärna en kommentar.Dom värmer så bra.

6 kommentarer:

  1. Oj tur i oturen..med huvudet!Nu ser jag inte bladen men är det inte blågull?

    SvaraRadera
  2. Din okända ser ut som Blågull även kallad Jacobsstege. Om den har flikiga blad (typ rönn) så är det nog det. Hoppas du får veta.

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  3. Googlade på Blågull och det stämmer att det är en sådan.Bladen fanns med på en bild där och mina ser ut så.Tackar för det.Nu vet jag, dom dyker upp lite överallt i rabatterna och det gillas tycker dom är så fina.Gunsan.

    SvaraRadera
  4. Vilken otur .
    Hoppas att det inte blir alltför besvärligt med höften.

    Blågull är det bestämt. Både vit och blå.
    Jag försöker hinna klippa av blomstänglarna sedan de blommat för att minimera spridningen.


    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Usch då - hoppas du mår bättre snart!

    Blågull är en mycket trevlig växt tycker jag. Jag har den lite överallt i trädgården. Den frösår sig "hej vilt" men den är lätt att rensa bort om man inte vill ha den (och mycket lätt att känna igen på bladen när den tittar upp ur jorden)
    Dina Hosta var ju hur fina som helst!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej..jag tror också på blågull..har en vit själv, men hos mej har den inte spridit sej nått.Aj oj för din höft,,inget vidare!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.