Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 25 juni 2013

Blommar här just nu.

Lika roligt varje år att kolla om det blivit någon ny och fin färg på Borstnejlikorna.Men dom här hade jag nog även förra året.Tror att det bara är den där i förra inlägget den som är så mörk i både blad och blomma.
Den här såddes förra året och nu så kommer dom här annorlunda blommorna.Brunsvarta.Inte vackra men klart charmiga.Står i en stor kruka tillsammans med en sort med himmelsblå spiror.Riddarsporrar.

Köpte mig en fin kruka som är själv-vattnande.Mitt Fikon dricker så mycket vatten.Skönt att inte behöva passa varje dag.

Äntligen blommar den här igen.Har bra blommat en gång och då som nysatt för många år sedan så jag kommer inte ihåg namnet.Men det kanske någon av er vet?
Den har flyttats flera gånger och förra året då jag gjorde om rabatten framför fusk boden grävde jag upp och satte den i en stor kruka .Så det var visst rätt medicin.



Har fått ett vitt lejongap bland dom som jag sått själv.Lite ljust gult i svalget.
Vad det är varmt idag blev så trött när vi gick vår promenad i morse.Även R tyckte det kändes tungt att gå.

Nej nu ska jag gå och hänga tvätt.
I morgon skulle vi ju få lite regn så jag passar på att tvätta idag.

Ha en fin kväll.

5 kommentarer:

  1. Det är lika roligt varje år att se vad som blommar och vart.... Märkligt att man faktiskt glömmer vad som finns var fast de har stått i flera år!? Gäller mig ivf ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder, ha en fortsatt fin kväll:)

    SvaraRadera
  3. Så många fina nejlikor du har! Mycket som blommar, söta lejongap. Riddarsporren är verkligen annorlunda:).
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag är ju urdålig på frösådda saker, så jag vet inte vad det är du har - men snygga det är dom! Och alla dom andra blommorna du visar!!
    Jag tvättade också igår och hann precis ta in den torra tvätten innan det började regna. ÄNTLIGEN! Vid 23-tiden hade det kommit 4 mm. Ska bli spännande att se hur mycket det kom sen, ska nämligen strax ut med Santos!

    SvaraRadera
  5. WOW vilka somriga härliga bilder:)

    Om du gillar moderna mönster kan du kolla in min blogg:)

    Jag önskar en skön sommarhelg

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.