Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 23 juni 2013

Ibland blir det ganska bra.

Se vilken fin blomma som slog ut lagom till midsommar.Har den i fönstret i mitt datarum.Så nu kan jag njuta av dess fägring varje gång jag vandrar in där.
Klänglilja Gloriosa Rotschildiana.
Tycker det har blivit ganska bra här med bladfärgerna som matchar varandra utan att jag har planerat.
Till vänster en brokbladig Prakttry med rosa/vita blommor.Mitt i bild en Penstemon med röd/bruna blad och senare vita blommor.Lite längre bort och till vänster en blå och vit Näva,bredvid den står en lite gulbladig Japansk Lönn.Till höger om den en vit Stormhatt.Bakom den kommer ett stånd med med nästan svarta Borstnejlikor .Även bladen är lika mörka.Himla snyggt.Och så bakom den ett stånd Praktbetonika.I kanten har jag Lavendel.Rosa tror jag.

Borstnejlikan.Mörkare i verkligheten

Det här har jag bara satt utan en tanke på att färgerna skulle göra sig bra tillsammans.Ibland blir det bra ändå.

Vi firade en mycket lugn Midsommarafton med lite gott att äta.M var hit och åt sill och färskpotatis min egen odlade i hink i växthuset.Den tog vi till sillen .Så gott.Sen blev det Jordgubbar och grädde.M lånade bilen sedan och for iväg till några vänner för att fortsätta kvällen där.

Skriv gärna en kommentar för att göra mig glad.

Ha en skön Söndag.

11 kommentarer:

  1. Glad midsommar i efterskott! :)
    Jag firade midsommar i båten här hemma i gbg med ösregn. Vad är en midsomamr utan regn och vad är göteborg utan regn? ;P

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det konstigt att växterna oftast blir riktigt bra tillsammans fast man inte har en tanke bakom!?

    Den där borstnejlikan var Superfin :)

    Ha en skön söndagskväll!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Lustigt! Jag drömde om klängliljan härom natten. Måste bara ha den nu, den är så fin. Det var en ljus och trevlig dröm alltigenom kommer jag ihåg.

    SvaraRadera
  4. Det blommar så härligt nu. Den mörka borstnejlikan är fantastisk. Just de mörkröda borstnejlikorna är en av mina favoritblommor.

    SvaraRadera
  5. Wow så snygg din klänglilja är!
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Visst är det kul när det visar sig att man har lyckats göra något snyggt utan att man var medveten om det?
    Dina rabatter är verkligen frodiga och fina!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Med en så fin blomma framför sig i datarummen är det väl ingen risk att du tittar på skärmen för länge åt gången så att ögonen blir trötta! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  8. This blog was... how do you say it? Relevant!

    ! Finally I have found something that helped me. Appreciate it!


    Feel free to visit my page: birdproofing

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder!
    Klängliljan är sååå vacker.
    Min rotbit har inte grott utan krukan står fortfarande och gapar tomt.

    Vackra planteringar med växter som kompletterar varandra.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  10. Åh, så fin lilja! och en sån mörk borstnejlika har jag aldrig sett... Jätte fin! =)
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  11. Glömde ju kika på liljan... Tur du har lagt ut en bild. Så fin!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.