Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 3 juni 2013

Jobbat mig helt slut.

Tänk om man kunde jobba lite lagom.Har tyvärr svårt för det.Har jag bestämt att nu ska jag göra klart det där så slutar jag inte även om jag blir helt färdig.
Den här Rododenronen har blommor som är underbara .Ser ut som fluffiga bakelser.

En namnlös Hosta som är som finast nu.

Kommer ni ihåg hur lycklig jag var då det grodde i byttan med Porslinsanemoner.Sen visade det sig efter ett kort tag att det var inte det som kom upp.Det här är vad som det blev till sist.En mörkt lila Pionvallmo.Och den är mycket vacker.

Och här är orsaken till att jag blev så trött.Hade plockat fram dom här cementringarna som R har gjort för många år sedan.Den här var satt i en rabatt där den inte syntes och inte gjorde någon nytta.Har sållat jord och fyllt upp.Sedan hade jag den här krukan som det varit Jordgubbar i förut,men alla hade dött nu i vinter.Så jag tog bort dom och satte Smulgubbar  där i stället.Dom har så söta rosa blommor och håller på att ge bär långt fram i höst .Cementbollarna och fågelbadet är egen tillverkning.Nu står krukan på några små kantstenar som sedan ska tas bort och så ska jag gjuta en stor platta i dom fina formarna som jag har liggande i källaren.Har planterat två stycken Leweisor och några Primeros.

Blomman på Smulgubbarna.

Det här tycker jag är vackert när Alliumbollarna svävar över andra växter.

Den gula Azalean i full blomsterprakt.
Nu ska jag bara slappa resten av den här dagen.Det har blivit ganska molnigt nu och i morgon blir det visst sämre väder.Men den här dagen och gårdagen har varit underbart sköna.
Men nu får jag sluta för denna gången .Har en bra bok liggande och väntar på mig.
Ha det fint.

4 kommentarer:

  1. Vi är lika när det gäller att jobba så man blir totalt slut! Jag kan inte heller sluta förrän jag är klar :)
    Men man blir ju belönad efteråt när det blivit sååååå fint!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är likadan... Att man aldrig lär sig :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. He-he....det är nog det som kännetecknar oss trädgårdsnördar - vi ger oss aldrig:-)
    Vilken fantastiskt fin Hosta!
    Hoppas du har en mysig kväll med boken!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. känns igen det där att jobba sig helt slut:)
    Så fint det blev din nya plantering.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.