Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 12 juni 2013

Kvällsljus det är vackert det.När det som här silas genom blommor och blad.
Eller som här när bara de höga växterna träffas av de sena solstrålarna.

När man kommer förbi här så träffas man av en stark doft av vanilj från Silverbuskens små gula blommor

Tror att det här är en Junkerlilja har gula sådana och var den här vita kommer från har jag inte en aning om.De gula har jag sått men inte den här vita vad jag vet.

Ett franskt Kungsljus som står och trycker under Prakttrybusken .Där har det bra skydd och stödd.

Har jag sagt det förut att jag gillar Aklejor med många kjolar allra bäst.Visst förstår ni varför.

Över allt slår det ut nya Aklejor och i olika färger.

Mitt fall på berget blev inte så farligt som det kändes först.Hade lite ont igår när jag jobbat ute några timmar.Men idag är det mycket bättre.
Har varit och handlat bakgrejor för jag ska baka lite bullar och kakor och ta med på Barbarnets studentfest.M undrade om jag ville göra lite.Hon hinner inte själv och jag gör det så gärna. Tyvärr så blir det visst inte så bra väder.Men vi får ta det som det blir.

Jag gissar det är fler av er som ska på studentfest den här helgen.
Så jag önskar er en fin helg.

8 kommentarer:

  1. Skönt att du verkar ha klarat dig bra i fallet. Vilka fina blommor du har! Ha ett trevligt studentfirande,
    Carina

    SvaraRadera
  2. Tur att det inte blev värre! Öm i kroppen är man ju även om man inte ramlat, det är ju såna tider nu innan trädgårdsvisningen.
    Och dessutom har jag börjat bli lite orolig. Har ju inte direkt nått nytt att visa upp. En enda rabatt + en ny CD-piedestal är ju inte så mycket att komma med egentligen.

    SvaraRadera
  3. Skönt att det inte blev några värre efterverkningar av ditt fall! Så vackra dina irisar och aklejor är! De flesta av mina aklejor har farit väldigt illa under vintern, nästan ingen blomning alls och flera av dem saknas helt!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Så fint du har det! har du ramlat din stackare, hoppas du känner dig bättre idag.
    Jättefina aklejor, gillar när de är "dubbla" .
    Ha en fin fredag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Ojoj, har du ramlat!! Tur att det gick bra ändå. Underbara bilder du visar. Det är fint ute nu. Studentfest "slipper" jag i år, men om två år är det dags igen och sen har jag en kvar,två är ju redan avklarade i hällande regn. Regn är aldrig kul, men jag har ju "bara" söner så det har åtminstone haft kostym och riktiga skor. Det är värre för alla tjejer... Hoppas det inte blir för mycket. /kram Anette

    SvaraRadera
  6. Oj vad fina aklejor!
    Jag har blivit mer och mer förtjust i dem faktiskt och dina var ju helt oemotståndliga! :D

    SvaraRadera
  7. Så tur att du inte slog dig illa då du föll utan att du klarade dig ganska väl.

    Kvällsolen som möter trädgårdens växter är så enormt vackert.
    Brukar säga att det är kvällsolen som gör min trädgård vackrast att njuta av.

    Ljuvliga bilder!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Så vackra aklejor! De är ljuvligt fina i solens strålar. :) Skönt att du mår bättre, ingen bergsklättring på ett tag nu tycker jag. Va rädd om dig.

    Krya kramen
    Ina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.