Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 6 juni 2013

Lite nytt från trädgården.

När jag gick runt nu med kameran så märkte jag att Aklejorna har gått över till att vara mest blå höga i år.Hittade en del andra.Men alla har ju inte börjat blomma en så det blir kanske andra färger sedan.
Här har jag satt ihop en del annat.Lite Nävor , Aklejruta,Guldregn och Viol kungsljus.
Och första plattan i mina fina formar som jag köpte förra året.Denna ska den blå stora krukan stå på sedan.Men nu får den ligga kvar i källaren och härda en vecka.Har armerat den men hönsnät.Tyvärr så blev det många lufthål trots att jag skakade formen jätte mycket.Men det gör ju inte så mycket egentligen.
Den här nationaldagen började vi med en lågpromenad före fikat.Skönt att gå så tidigt på morgonen Då har det inte blivit så varmt ännu.
Ha en fin dag .

5 kommentarer:

  1. Ska du verkligen ställa en kruka på den fina krukan?? Det är mycket fina saker du gjuter.

    Sommarkram / Therése

    SvaraRadera
  2. Plattan..hihi...ska det ju stå.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin platta du har gjort!!!
    Fina collage du har gjort också - det är en härlig tid nu med allt som blommar!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Underbara blombilder. Men vad heter den där spretiga nere till höger? Den var ju bara så läcker.
    Så fin platta. Har planer på att göra trampstenar här. Ska bli intressant att se om det blir något av de planerna, haha.
    Hoppas du har en fin kväll.
    Kram Elzie

    PS! Har planterat min aurikler i krukor igen. Har visst svårt att bestämma mig, haha.

    SvaraRadera
  5. Hej! Ja! Den plattan var ju jätte fin! Men...hur stor är den...jag frågar för du sa att du armerat den...Ha en bra dag,Karla.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.