Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 28 juni 2013

Nu är det rosornas tid.

Nu börjar dom den ena efter den andra.Här är det Mme Plantier som kommer så fint.Tyvärr så syns den dåligt mot den vita väggenMen vill inte flytta på den.


Och det här är Ghislaine de Feligonde.Först är blomman lite aprikos senare blir den vitare.Har massor med knopp


En snövit Malva tittade ut genom bladen på Magnolian.Såg ut som att det var den som blommade.

R och jag har ägnat den här dagen åt att laga en massa mat som vi ska bjuda på i morgon.

Luktade gott i köket ett tag när det stektes i ugnen.Lax Fläskfile som är fylld med godsaker .Kycklingfiler som även dom är fyllda med ost och pesto och så en potatis sallad av färskpotatis med smarrig dressing.Och så ett par olika såser till.Hoppas det blir till belåtenhet.

Önskar er en fin helg.

3 kommentarer:

  1. Jaha - och vad ska man gratta till nu!? Gott lät det dock, synd att man inte är bjuden! *fniss*

    SvaraRadera
  2. Härliga rosenbilder! Lycka till med bjudningen (som jag tror du skall ha)!

    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Rosornas tid är den bästa.... Blommar om och om igen! Om det är den sorten förstås :)

    Inget, inte ens jag blir uppstressad över !

    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.