Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 4 juni 2013

Nu blev det många bilder.Men allt verkar ju blomma nu på en gång.Så man får allt vara allert  om man ska kunna njuta av alla.Men jag tackar och går omkring och myser över alla upptäckter som jag gör.Här är det Esbjörn som lockar mig med sina solgula fina blommor.Köpt förra året hos Ray.

Grimson Glow

Revsuga.Lite tråkigt namn på en söt blomma.

Vet inte namnet på den här.

Sidennävan Ballerina.En av mina favoriter.

En törel med röd/bruna blad och limefärjade blommor.

En ljust blålila Mossflox

Klockhyacint.Fick en blå av min grannfru i förgår.Den var så fin i färgen.Hon visade en bukett som hon plockat med liljekonvaljer och den blå Klockhyacinten.Och då frågade hon om jag ville ha några .Så senare hittade jag en kruka utanför växthuset som hon satt där till mig.Nu är dom utplanterade.

Dom här kallar jag för Vitsippsanemoner.

Och den praktfulla busken Blomsterkornell.Den är helt vit av blommor nu.

Hade tänkt att inte göra så mycket idag men jag putsade fönstret i vardagsrummet och satt upp en ny gardin och så har jag satt en satts med Rabarbersaft.Rårörd.Den blir supergod.Ska till ett av barnbarnen sedan.
Och så har jag gjutit den där betong plattan som jag ville ha under den blå krukan.
Så det här var ju inga tunga saker som gjorde mig så där trött.Känner mig nöjd med min dag.

Kanske ni med är nöjda med er dag.Hoppas det.

5 kommentarer:

  1. Jodå, jag är jättenöjd med min dag eftersom jag INTE rensat ogräs hela dagen. Fast jag gjorde klar stenhörnan.....
    Din bilder är underbara och ibland, fast bara ibland, så ångrar jag att det inte blev en riktig aurikelteater istället för den penséteater jag har nu. Fast den är jättefin också!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du känner dig nöjd med din dag, själv har jag mest virrat runt idag men nu i kväll blev det lite mera struktur på utearbetet. Ha en skön kväll/Carita

    SvaraRadera
  3. Så ljuvlig den är din kornell. Det gäller verkligen att passa på att fota allt nu när det går så fort så man kan njuta av bilderna under vintern.
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Den där betongplattan vill jag gärna se när den blir torr och i bruk, ok? Och...jag måste också säga att dina vitsippeanemonerna är ju super snygga! Ha en bra dag,Karla.

    SvaraRadera
  5. Esbjörn ser ju nästan konstgjord ut. Så häftig!
    Den du inte vet namnet på ser ut som morgonstjärna. Om de slutar blomma kan du gräva upp lökarna och sprida ut dem, jag har märkt här hemma att de blommar bäst när de får stå lite luftigt (men jag har lerjord så det är inte säkert det är samma hos dig förstås).

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.