Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 16 juni 2013

Nu kan jag slappa ute utan myggor som sticks.

Fick hem den här hängmatteställningen i fredags,och i går så monterade vi ihop den.Låg där i går eftermiddag och slappade, så himla skönt.Och är det mycket mygg eller knott så kan jag fälla ner myggnätet som finns runt alla sidor.Perfekt.Kommer nog bli mer av det här i sommar måste ju inte jobba jämt.
Första blomman på Praktportlaken som jag sådde tidigt.Blev så söt.

Carl Philip.

Porslinsveronika.

En liten lågväxt Azales.Namnlappen är efter flera år oläslig.

Borstnejlika.



Gissa om det doftar gott nu när Minisyrenen blommar


Rosenhaggtorn.

Söndag och vilodag.Men vi har gått vår promenad.Det är många svarta moln idag men också mycket sol.Men betydligt svalare en tidigare i veckan.
Tycker dagarna går alldeles för snabbt nu.Redan har halva Juni gått.Nu vill jag att tiden saktar ner ett pinnhål så inte sommaren bara försvinner.

Men ha nu en skön söndag.

4 kommentarer:

  1. Så vackert det blommar hos dig! Skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Good Afternoon Gunsan, What a beautiful garden you have and so many flowers in bloom.
    The perfume from your miniature lilac bush must be delightful.
    I love roses and yours are so lovely.
    I could just sit and relax in your swinging chair.
    Could I ask you, I am not sure if your name is Gunsan or Signe as shown on your facebook as I do not want to use the wrong name.
    Enjoy your swinging chair.
    Best Wishes
    Daphne

    SvaraRadera
  3. Wow - vilken fantastisk Syren!
    Jag håller med dig om att det går för fort nu. Midsommarafton om bara några dagar, hur gick det till egentligen? Tyckte det var nyss som snön låg över hela trädgården.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du har så vackra och många blommor, blir avundsjuk hahah! :D

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.