Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 26 juni 2013

Trött så trött

Ja herregud att man ska på allting samma dag.Vi började den här dagen med att städa hela huset.Och sen fick jag för mig att jag skulle skura och dammsuga i källaren.Har inte gjort det sedan alla växter plockats ut.Men nu är det gjort äntligen .Har gått och dragit på det länge.Och så tänkte jag att det passade bra när det var grått och mulet.Men det blev ju så varmt när det slutade regna och nu skiner solen och vi har en så fuktig och jobbig värme.Så det kanske inte är så konstigt att jag blev trötter.

Min lilla Clematis från förra året.Jag sådde den då.Och nu är det knopp.Spännande att se vad det blir för färg på den.

Här växer den.


Stor Frossört.Gillar färgen på bladen läckert ihop med de blå blommorna.

Randgräs.

En röd Anemon.Sådd av mig.

Och så börjar Vädden blomma.

Jösses nu är klocka snart 6.Vart tar dagarna vägen.Det går så fort nu.Vill att saktar ner lite.


Ja ja får väl vara nöjd ändå.Har ju fått mycket gjort idag.


Och så är det sista Trädgårdsonsdag i kväll.Det får man ju inte missa.

Ha en fin kväll.

6 kommentarer:

  1. Hej där :) Tur att du skrev att det är trädgårdstv idag, annars hade jag fastnat i datorns värld, nu kan jag ha på båda två :)

    Trött... ja, det är lätt att förivra sig! Idag skulle jag plocka fram några krukor ur min trädgårdsskrubb - som jag inte kom in i.... så ut med allt och så blev det städat. Det vara bara det att jag skulle göra något helt annat, gräva upp sticklingar till kollegan och sedan var jag helt slut :)

    Skönt att det är lite regn därute, så jag kan vara inne med "gott samvete".
    Hoppas du piggnar på dig, kram ♥

    SvaraRadera
  2. Så näpen och häftig färg du har på din klöverblomma...Underbar.

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  3. Spännande med egen sådd klematis! Den ser ut att trivas hos dig.
    Du får njuta och ta det lugnt idag istället. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Underbara och annorlunda växter som du har sått! Beundrar dig som fixar det!!
    Ska bli kul att få se vad det är för färg och typ av klematis. Men...randgräs!? Vågar du ha det i rabatten?
    Jag hade randgräs i Stockholm på en ganska stor, men helt avgränsad yta och den täckte hela ytan bara efter nått år. Nu ÄLSKAR ju jag gräs och speciellt rangräs, så här nere har jag satt en planta i "kohagsrabatten" där den får växa helt fritt - och det gör den! Den har föärsökt ta sig ut i gräset, men eftersom jag klipper gräset ofta så gör det inte så mycket. Men invasiv, det är den.....

    SvaraRadera
  5. Så många fina växter du har som blommar nu. Vad skönt att få sånt tråkigt gjort, det ligger alltid och gnager på samvetet. Ha en skön dag/Carita

    SvaraRadera
  6. Hejsan Gunsan!
    Nu blev jag riktigt avundsjuk! STÄDAT ALLT???!! På en dag??!! Vilken energiknippe du är! Skulle jag ha gjort likadan prestation skulle jag inte vara trött utan DÖD! Stendöd!/Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.