Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 1 juni 2013

Underbar dag.

Ett besök på blomsterlandet .Och så kom jag hem med en massa växter .Fick stå i växthuset under natten men sen på morgonen i går började jag det mycket roliga jobbet att plantera.Har ju en stor gjutjärnsgryta som fortfarande inte fått några blommor.Men den slukade det mesta av det jag köpt.Den röda Nejlikan och den limfärgade närmast på bilden och en Helitrop passade bra i en annan kruka.

Krukorna med rosor fick sin plats och baljan fylldes med vatten.Har planterat en murgröna vid foten av rosen Gråsten.Ska sätta en Alunrot i den andra med Carl Philip rosen.

Den färdigplanterade grytan.

Och så den andra krukan som blev bra den med.

Och så blev jag bara tvungen att leka lite.Den här vätten har jag  gjutit själv.Och så fick en  sån där snilleblixt (ja så kan jag göra).Och bakom har jag satt en klätterväxt en blomman för dagen sort med vitgröna blad och blommor som ser bruna eller vinröda ut.Den ska få slingra sig runt kronan ock så får den lilla Vätten hålla vakt där i rabatten så att allt är bra.

Här syns den lilla plantan med vitgröna blad.

Så hälsar jag Helena varmt välkommen som ny följare.Roligt att du vill vara med här.

Det var min härliga dag .Sedan på eftermiddagen tog R och jag en biltur och bara tittade på vårt fina landskap allt är ju så där nytt och vackert grönt nu och Rapsfälten har börjat blomma.Man bara sitter där och suckar över hur fint allt är.
I dag blir det nog inte något gjort ute för det ska bli regn.

Men nu önskar jag er en fin helg.

4 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort det i alla krukor och i rabatten! Jag har inte skaffat några sommarblommor än till mina krukor.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du köpt och planterat. Jag var också på Blomsterlandet idag:)).
    Ha en fin lördagskväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och Inspiration du bjuder på :) Ja det är en underbar tid nu ..... Äntligen är det sommar! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina arrangemang du gjort.
    Nu är det bara att njuta av all blomsterfägring.
    Jag håller på att tömma drivhuset.
    Alldeles för mycket plantor.
    Men en växtmarknad på Tisdag blir det och då hoppas jag på att bli av med en del.

    Ha det gott

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.