Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 17 juni 2013

Vackert att se på i växthuset.

Det händer att jag går in och sätter mig i växthuset och bara sitter där och njuter av den här underbara Riddarsporren.Den står ju skyddat där inne så den behåller sina fina spiror.
Och så har Tofsvivan börjat blomma .Så glad jag blev när dom fröna grodde så fint.Har satt ut 19 plantor i kanten på en rabatt.Så himla söt mitt sitt silverfärgade farin på knoppen.

Jag fick bara en planta kvar av det här Lejongapet.Hade många plantor som grott och kom så fint så plötsligt bara vissnade den ena efter den andra.När man lyfte på plantan så fanns det inga rötter kvar.Den här är den som jag lyckades rädda.Appleblossom.Men den blir hög.80cm.

Jag har en hink med Vallmo stående i samma rabatt som Tofsvivan och Lejongapet.Har satt koppartejp på krukan och det verkar som att det fungerar för inga sniglar har varit där och ätit.

Även den här Aklejan finns i samma rabatt.

Och den här.

Och så blommar Rosmarinen.Fick klippa ner den en hel del efter vintern,men den slår ju ut med nytt.


Har gjort ett litet vattenfall med Taklök nere i den nya runda rabatten.

Här skymtar den nya plattan som jag gjort.

En snövit Lewiesa också i den runda rabatten.

Första Pionblomman.Doftar ljuvligt.

I morse var vi riktigt duktiga R och jag .Promenaden blev över en timma lång.Var allt lite trött i mina ben när vi kom hem.Men efter en kopp kaffe så kändes det härligt.
Har legat och slappat lite i den nya hängmattan.Även R har provat den idag.

Tror det får bli en stund till i hängmattan med en tidning att läsa.
Vill du göra mig lite glad så skriv en kommentar.

Ha det fint.

4 kommentarer:

  1. Du ber ju så fint om en kommentar, brukar följa din blogg men är grymt dålig på att sätta spår efter mej! Brukar kolla in för jag älskar att se dina fin växter! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Åh, så det blommar och står i hos dig. Riddarsporren var verkligen fin. Jag har alla mina ute och det är ju onekligen lite pyssel med att binda upp dom. Ha det så gott i midsomma. /kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hi it's me, I am also visiting this website daily, this web page is truly pleasant and the people are genuinely sharing good thoughts.

    Here is my web page: easy diets that work

    SvaraRadera
  4. Hey! This is my first visit to your blog! We are a group of volunteers and starting a new project in a community in the same niche.
    Your blog provided us beneficial information to
    work on. You have done a marvellous job!

    Feel free to visit my web blog - best diet plan for women

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.