Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 22 juli 2013

Bra hjälp.

Tänk så bra med barnbarn.Vi har haft M-s yngsta här idag en trevlig kille på 19 vårar.Han han klättrat upp och ned på en stege och skrapat och målat fönster fodret åt oss.Det är så högt och både R och jag lider av höjdskräck.Då är det guld värt med en sådan yngling som inte bryr sig om att det är högt.Underbart.Ska betala honom bra så kanske vi kan få mer hjälp sedan om det skulle behövas.Han kommer även i morgon och målar för andra gången.

På bilden en Prärielök.

Några av Auriklergrabbarna blommar så snällt på sin hylla.Här är det Fred booley.

Och Esbjörn gläder mig med sin gula blomma.

Sen så tyckte Sword att kan dom så kan jag.

Det vita Fänrikshjärtat fortsätter att produsera nya vackra blommor.

En av de få Liljor som jag har.Spring Pink

Och fredsrosen står och trycker under Silverbuskens grenar.Men jag såg den allt.

En rosa vacker Clematis som jag inte vet vad den heter.

Gentiana pneumonanthe.Tror det är den.Har en till blå som inte börjat blomma ännu och den växer på ett annat sätt.


En liten charmig blomma.

Har rensat lite ogräs och klippt bort vissna växter.Och oj så illa torkan har gått mot en del.Hänger vissna och torra.Hoppas bara dom inte dör i värmen.Vattnar dom som jag är rädd om det andra får bli som det blir.

 





3 kommentarer:

  1. Hej! Kanske klematisen är en Hagley hybrid, det ser så ut tycker jag!
    Tur det finns hjälp att få när man lider av höjdskräck!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med lite hjälp i trädgården och vilken fin klematis!

    SvaraRadera
  3. Hur får du dina Aurikler att blomma så fint!?
    Jag beställde ifrån Ray och utav 12 blommar ingen,,,,¨

    Vad sjutton gör jag för fel?

    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.