Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 30 juli 2013

En färg som fångar ögat

Där stod den och skickade ut signaler om att SE PÅ MIG.Bland en massa överblommade Prästkragar och Irisar.Fick bana mig in för att kunna ta en bild.Måste nog försöka gräva upp löken sedan och sätta den på en ny plats för där den står nu tror jag den kommer försvinna .Vet att jag hade  många fler lökar satta där och även en annan sort men den verkar vara borta nu.

Gillar  även om den kanske är lite stark.

Och den söta Gräsfibblan står där nu och är så fin.Och kan ni tänka er det har börjat regna .Hoppas nu att vi får lite mer än förra gången då vi fick 2 mm.Det är ju ingen ting .Vi skulle behöva minst 20mm om det ska göra någon nytta.Hoppas hoppas. 

6 kommentarer:

  1. Jag tycker - naturligtvis - att din milt orange lilja är underbart vacker. Men så gillar jag ju färg! Men konstigt nog gillade jag den vita också...måste vara det lila i den!! *fniss*
    Här har det regnat hela dagen. Vid lunchtid hade det kommit 6 mm, vad är nu vet jag inte. Ingen av oss har varit ute sen dess. Santos vägrar stenhårt och gör "lång hund" i dörren!

    SvaraRadera
  2. Det regnar här också, vilken lycka , vi har fått 10 mm hittills men det får gärna regna hela natten. Fibblan är jättesöt, vi har den och den blommar nu, liljan är också fin ,vi har något liknande. Ha det bra i regnet/Carita

    SvaraRadera
  3. Det finns mycket snyggt inom fibblefamiljen!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt vacker lilja! (Har den också) Och så fint fotograferad.
    Ha det bra.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar färg på den liljan!
    Här har vi fått 10 mm regn ikväll, hoppas det blir minst 10 mm till:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Den var ju inte blyg precis, liljan!

    Men ursnygg!
    Verkligen värd att flyttas till en plats r hon får synas ... Mycket!

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.