Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 28 juli 2013

Min trädgård torkar bort.

Nu får det snart komma lite vatten ovanifrån annars dör väl det mesta.Och så mycket höstblomning lär det inte bli då allt snart har blommat över.Såg att ett stånd med höstaster som redan börjat komma .Dom brukar inte blomma förrän i slutet av Augusti.Men inget är sig likt just nu.
Mörkt röd Flox.

En sak är bra med det torra vädret.Sniglarna ligger och trycker och kommer inte fram och gör någon större skada.Rudbeckian är en växt som brukar ligga risigt till när det är mycket fukt.Den är tydligen smaskig.

En blålila Flox.Har inte namn på några av mina flox bara en vit som kommer lite senare.

Praktportlaken trivs alldeles utmärkt i solen och torkan.

Rosa Flox.

Denna Clematis har  jag dock namnet på.
Maria Cornelia.

Ett par dagar bara så är vi inne i Augusti.Vill någon tala om för mig vem som tog Juni och Juli.Dom bara försvann .
Är så sugen på att köpa lite nytt och plantera men det går ju inte nu i den här torkan.Får allt vänta ett tag till.
Ha det så fint och hoppas vi alla får lite regn.
 

8 kommentarer:

  1. Jeg håper du og den vakre hagen din får litt regn, det er så synd å se blomstene tørker bort.

    Her kommer noen drypp men det monner ikke noe.

    God søndag fra Marit.

    SvaraRadera
  2. Mina flox åt rådjuren upp halva blomningen på. Men bara vi får regn skall jag inte klaga. Det börjar ju nästan bli olidligt. Gillar inte alls denna värme. Verkar enligt rapporterna som att det skall vara regn på gång, men det har man hört förr ...

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Du har då rejält med blommor trots torkan! Några av mina flox har stora knoppar - andra inte . Rubeckiorna har heller inte slagit ut ännu.NU har du väl fått regn?/Anja

    SvaraRadera
  4. Ja, nu är det verkligen inte roligt längre:-( Hoppas verkligen att vi får regn nu på måndag och tisdag som meteorologerna har "lovat".
    Flox har jag inte i trädgården eftersom rådjuren är så förtjusta i dem. Men nu verkar det fungera med vårt förhöjda staket så då kanske jag borde prova igen....de är ju så fina!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja, nu längtar vi efter ett fint stilla regn, inga störtskurar som förstör växterna.
    Sommarhälsningar Anne-Lie

    SvaraRadera
  6. Ja, nu är det torrt, hoppas regnet verkligen kommer. Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Usch ja, varför går sommaren mycket snabbare än vintern. Visst är det skumt!! Hoppas du har fått lite regn nu. Jag har fått och man ser att trädgården vaknar till liv. På nåt sätt är det inte detsamma att vattna med kranvatten. /Anette

    SvaraRadera
  8. Har präskragarna redan blommat över för dig?
    Mina har bara knopp än så länge :S
    Gud så olika det kan vara i delar av landet :)

    Kram Anna

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.