Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 26 juli 2013

Nu blommar det över snart.

Mina Dagliljor blommar den ena efter den andra.Ser ni den lilla flitiga humlan längst in i tratten.Det är så många humlor och fjärilar just nu i trädgården.Och över Lavendeln är den nästan trafikstockning.Så mysigt att våra blommor hjälper till att föda så många insekter.


Vilken läcker färg det blev på den här Begonian.Satt tre knölar i en stor kruka och en av de andra visar sig bli en röd.


Vävarkarda.Användes till att karda med förr i tiden.Den kommer att bli stenhård sedan när blomningen är över.Och( Suck) den kommer att fröa av sig i massor om jag inte klipper bort fröhuset när den blommat över.Men den älskas av humlor och bin.

Den blir mycket hög som synes.
Och så har jag fått mina Aurikler från Ray.
Kristina,Sylvia,Mathew Yates,Greta,Lee Paul,
Vilma, Jorvic,Dales Red,Brendas Choice,och Blue Jean.
Ska bli kul att få se dom blomma sedan framöver.Har köpt nästan bara enkelblommande den här gången.Dom är så fina tycker jag.

Trodde vi skulle få lite regn idag för det kom så svarta moln och åskan mullrade,men inte en droppe kom det åt vårt håll.Så jag fick ta slangen och göra jobbet själv.

Såg att flera lövträd i skogen ovan för oss har gulnat och fått höstfärger redan.Inte så bra.

Och så är det helg igen.Hoppas ni får en fin sådan.

7 kommentarer:

  1. Det är torrt nu! Aurikler är en växt jag precis har börjat gilla. Måste spana in Rays.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jättefina liljor. Och den där Vävarkarda såg läcker ut. Tar gärna emot frön om du vill bli av med dom , hihi.
    Tycker inte mina aurikler växer någonting. Undrars om jag gör något fel med dom?! Dina nya var ju hur fina som helst.
    Hoppas du har en fin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Visst är det torrt. En rejäl regn skur med åska kom igår, men skulle tro att allt ångades bort på ett nafts när solen började gassa igen. Ser ut att blomma fint hos dig trots värmen.
    Är också intresserad av frön av vävarkardan om du får över:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Åkte förbi Arkösund idag med Cissi. Där hade kommit en rejäl skur med översvämmade åkrar!
    Kram Mu

    SvaraRadera
  5. Jag slapp jobba idag! Satt i vinterträdgården och började syssla med mina planerade "växtlistor" medans en rejäl Åsk -skur gjorde jobbet....

    Nöjd och glad :)

    Ha en sön lördag !

    Kram

    SvaraRadera
  6. You have many beautiful flowers in your garden! Love the lilies you posted for Maleviks party:)

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blommar hos dig. Vävarkardan är imponerande hög, en sån har jag aldrig sett förut.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.