Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 17 juli 2013

Mycket som blommat när jag inte bloggat

Krukros köpt förra året och utplanterad då.

Vit Lobelia

Namnlös ros

Denna köptes som en liten miniros i kruka och hade då en helt annan färg.Men är ursöt i mitt tycke.


Ännu en namnlös ros.


Har kollat de här båda rosorna och tror att det är samma sort.Den vänstra satt jag förra året och heter Mme  Plantier.Den högra har jag haft ganska många år och det har blivit en riktigt stor buske av den.Både blad och blommor ser lika ut så jag tror det är samma.

Blev tvungen att vattna idag .Det börjar bli väldigt torrt nu.
Ha en skön onsdagskväll.

4 kommentarer:

  1. Underbart med rosor. Här är det inte så mycket till rosblom efter vintern som var, men det är härligt att se alla fina bilder på andras rosor!

    Kram
    //Linda

    PS! Tack för kommentaren om Snutten. I dag dricker han själv och äter hö som om han var en liten fabrik. Fortfarande sned, men det verkar (peppar, peppar) gå åt rätt håll.

    SvaraRadera
  2. Så mycket vackert som blommar hos dig Gunsan. idag såg jag att en del perenner har börjat sloka hos mig på grund av torkan./Anja

    SvaraRadera
  3. Tom. brukar har börjat sloka så igår började jag vattna med spridaren.
    Fina är det vita rosorna :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Det är helt sjukt torrt här med. Min jord spricker. Ser ut som ett månlandsskap :/ Fina rosor, den okända rosen med orange färg var härlig :D

    Kram Anna

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.