Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 14 juli 2013

Plockat om lite i fönstret.

Lite mulet idag och då passade vi på att städa bottenvåningen.Där uppe får bli en annan dag.Och när jag höll på där och dammsög så fick jag en tanke i huvudet att den fina hästen ,den är ju också målad i en svag turkos ton.Den skulle ju passa bredvid de nya krukorna.Så jag plockade om lite och blev mycket nöjd.Hästen passade mycket bättre där en på skåpet där den stod förut.
Och mors gamla syskrin är så fint där det står.

Och se här,ännu en ny färg på Riddarsporrarna som jag sådde förra året.Den här ser ut som det skulle ha blivit med de andra som nästan är helt brunsvarta.Den här gillar jag .
Heter Ebony in Snow.
Köpte frön hos Rara växter.

Jag upptäckte fler trevlig saker när jag fotograferade i fönstret.KNOPPAR.I den i år sådda utomhus Hibiscusen.Inte trodde jag att den skulle blomma redan första året.

Annars så har jag börjat läsa Dan Browns nya bok Inferno.Början är mycket spännande så jag hoppas det fortsätter så.
Och så går jag en sväng i trädgården lite då och då.Drar upp ett ogräs här och klipper en överblommad  gren där,på så sätt blir det lite gjort nästan varje dag.

Hoppas ni har det lika skönt.

5 kommentarer:

  1. Vad häftig färg du fått till på din riddarsporre. Vacker!

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  2. Riddarsporren ser verkligen spännande ut-även om jag kanske inte kan kalla den vacker. Brunt är inte min favoritfärg, men den var faktiskt riktigt tilltalande!

    SvaraRadera
  3. Vilke4n häftig riddarsporre!!
    vad heter den? skulle vara kul att ha mot mitt svarta hus.
    Ha en underbar sommar.
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Tänkt om jag fick mina blommor att se ut som dina, såå fina..
    Ha en fin dag i morgon
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Jag tycker färgen ser ut som en sån där stor frasig maräng med lite choklad i som man kan köpa på kondis, fransk maräng tror jag det heter :) Snygg var den!

    Kram Anna

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.