Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 19 juli 2013

Torrt,torrt och blåsigt.Inte bra.

En ettårig sommarblomma.Så söt.Måste leta reda på fröpåsen så jag vet vad den heter.Har nu letat efter fröpåsen,men har nog slängt den.Fast nu kom jag ihåg.Jag skrev ju upp allt jag sådde i en bok .Ligger nere i källaren.Ner och hämta genast.Nu vet jag.
Kniplingeblomster.Danskt namn skickade efter frön från en dansk firma.

Silene.Fina blommor som bara står en dag.Synd.Kommer inte att spara den i höst.

Harlekinblomma Sparaxis.Har den i olika färger.


Silvernattljus.
Den nya Astilben Staussenfeder.Blev fin med sina hängande Blomvippor.
Rosa Mundi


Clematisen som jag sått.Nu vet jag hur blommorna ser ut.Ganska mörkt blålila inuti.
Attans vad jag får springa runt med vattenkannan.Det torkar ut på nolltid med den här värmen och blåsten.Värmen är borta idag men vinden ökar igen.
Har en del som jag skulle vilja göra men det har vart för varmt.Fast idag har vi städat lite.Men inte det jag ville göra utan gräva lite i rabatterna.Men man ska inte gnälla har ju längtat efter sol och värme.
Önskar er en fin helg.

5 kommentarer:

  1. Kul med lyckade frösådder :-)
    Jättesöt!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Många söta blommor! Här i Ösmo är det också torrt; marken är hård, nästan som cement.

    SvaraRadera
  3. Så mycket fina blommor! Den danska påminner om en alliumsort som blommar här just nu, fast den är vit och lite mera bullig i formen.

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Ja, det är inte roligt med den här torkan vi har nu. Hela trädgården slokar och ser ledsen ut:-(
    Vilken fin Klematis!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Den första var en riktig sötnos! Läggs in på önskelistan. :)
    Ja, det är galet torrt. Man får hjälpa till att stödvattna när det hänger för mycket...
    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.