Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 2 augusti 2013

16mm regn gör underverk.

Hmm vad har hänt här då.Du var ju röd förra året.Har någon skrämt dig så du bleknat?Ibland lever växterna ett helt eget liv och byter färg lite hur som helst.Ja du får godkänt då du är söt i den rosa färgen.

Bukettlilja triteleia ixoides.

Här har jag ställt alla nya Aurikler.Dom fick inte plats på hyllorna på väggen.Men det går ju bra här.Dom får ju ju skydd för regnet av hyllan över..Måste köpa färg och måla om hyllan.

En liten söt blommande ros.Får stora klasar med blommor.

Och min Höstaster som har så bråttom i år..Fast det har ju Humlorna inget mot

Blå Bolltistel också den en favorit hos humlorna.

Rosenstav

Svavelnejlika.

Den här flyttade jag hit förra året.Var inte bra planterad förut såg ut som att den tänkte ge upp.Och den hade inte blommat på flera år.Det blev ganska många små plantor av det ståndet som jag satt i kanten på en rabatt.Nu har det även fått tillbaka den fin mörka teckningen på bladen.

Vi har varit hos sonen i hans hus vid Mälaren.Åkte i onsdags och på tisdagen fick vi äntligen bra med regn.På eftermiddagen på onsdagen blev det ett riktigt åskväder där  vid sommarhuset och himmel vilken regnskur det kom.Det bara öste ned.Torsdagen började så fint vi åt frukost nere på bryggan och det var nästan vindstilla.Men sedan började molnen komma och när vi åkte hem så var det nästa mulet.
Ha en fin helg.Det tänker jag ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.