Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 12 augusti 2013

Blev som jag önskade.

Så bra det är med en man som förstår sin hustrus behov av nya växter  och lite färg till trädgården.
Han körde mig så snällt in till både blomsterlandet och Växt och Trägårdsbutiken.
Blomsterlandet först där hittade jag några växter bla en uppstammad storbladig Järnek.Bladen mörkt gröna med gula kanter.Bra pris också.Hittade en Trädgårdshortensia och två Veronikor en blå och en rosa.Sen är det en som jag undrar lite över namnet.Stod Tricolor på krukan om det är namnet vet jag inte.Även den har brokiga blad och sedan blir det lila blommor liknande dom på Veronikan.
Men så var det färgsom jag ville ha .Fanns inte där .Frågar lite försynt kan vi åka bort till den andra växtbutiken och kolla lite.Klart vi kan sa den snälla mannen.Och där hittade jag  olika Chrysanthemum.De gula och röda hade jag även förra året i kruka och dom var så tacksamma och blommade fint ända tills hösten blev för tuff.
imorgon ska jag visa hur den blev när allt var planterat.
Ha det så fint.








5 kommentarer:

  1. Kul att få komplettera sina nästan överblommade krukor nu. Det var vackra plantor du fått tag på - men vad Tricolor står för har jag inte en aning. Det finns så många "konstiga" växter nu för tiden!

    SvaraRadera
  2. Mm, som en mumsig karamell. Jättefint!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Det var en lyckat inköpstur. Härligt med mycket färg i trädgården. Och det finns ju så mycket som blommar nu när det går mot sensommaren.

    SvaraRadera
  4. Det kommer att bli jättesnyggt i dina krukor.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Kommer bli fint i dina krukor!!!
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.