Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 18 augusti 2013

Det här gör mig glad.

Den första blomman på min frilands Hibiscus.Ångrar att jag inte tog en bild på knoppen i går.Oj vilken mörkt lila färg den hade då.
Tänk den här sådde jag den 28/12 2012 .Och läser i min bok att den hade grott 5/1 2013.Jag fick två plantor..Tre från början men en dog efter omskolningen.Den gjorde jag den 19/1.Glad att jag har skrivit ner en del för det där kom jag ju inte ihåg.Måste ha varit bra sugen på att få börja med mina sådder när jag startade så tidigt.
Den ska gå att övervintra ute men jag låter den stå inne i år så den får växa sig stark innan det tuffa utelivet får börja.fast jag kommer nog ha den i kruka och övervintra den inne.
 

Grönt och Lila är vackert tillsammans.

Och ute har rosen Peace fått en ny blomma.
Har beställt lite nya lökar som ska planteras till hösten,visar er bilder i ett annat inlägg.
Vill du göra mig ännu gladare så skriv en liten kommentar.
Ha en fin söndag.

3 kommentarer:

  1. Wow - förstår att du är glad! Grattis till en lyckad sådd!

    Jag skriver också upp vad jag sår och när det spirar. Kul att gå tillbaka och läsa för precis som du säger så minns man inte sånt när sommaren kommer:-)

    Ha en fin söndag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder du visar och jag förstår din glädje över din fina Frilandshibiscus :) Färgen är ljuvlig! Min egen blommar också jättemycket just nu.Mina frösådda hibiscus plantor från förra året har vuxit till sig (de klarade den kalla vintern) fast inga blommor ännu.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. En sån där hibiskus kanske vore värt att satsa på! Superfin!

    Och det är inge fel på Peace heller såklart :)

    Kram



    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.