Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 25 augusti 2013

Flyttar och krukar plantor.

Hit flyttade jag den lilla låga rododendron.Den har så vackert röda blommor på våren.Men hade fått annat runt sig som dålde hela plantan.Hoppas nu att den växer sig lite tätare.

Sen grävde jag upp den här Hostan.Den blir så äten av sniglar varje år så jag tänkte att det är lättare att skydda om den får växa i en stor kruka .


Under Magnolian hade den här Hostan fört en tynande tillvaro.Magnolians grenar täckte den helt.Den hamnade också i en kruka.

Så fin med sina röda undersidor på bladen.Och så har den så fina krusiga kanter.
HEUCHERA SASHAY.

Det lilla Salixträdet som jag köpte i våras och planterade med en blå viva har fått sin hink för sig själv.Vivorna är utplanterade i en rabatt.

På den nymålade hyllan blommar Grimson Glow.

Och Miss Bluey.
Tror jag ska slappa lite idag.Har vart ut och plockat lite bara.Drar ett ogräs där och ett här.Har sopat plattorna framför växthuset.Kändes som lagom för dagen.

Och jag hoppas ni får en lika slapp och skön söndag.

3 kommentarer:

  1. Men den blå var ju ursnygg! Hamnar på min vill ha lista nu! :D

    Kramar
    Anna

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra aurikler du har som blommar nu. De där dubbeldubbla är som riktiga förförerskor i can-cankjolar.
    Hosta i kruka - det är en av mina favoritväxter som gör sig så himla bra i stora kärl.
    Ha det gott.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  3. JAg springer också runt med spaden och gräver upp växter som behöver flyttas. Höstarbete i trädgården.
    Kram!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.