Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 13 augusti 2013

Har börjat jobba i fulhörnan.

Ja så här blev det när jag pysslat klart med mina nya växter.Alla står inte här.Men det här blev jag nöjd med.


Inne i köksfönstret har första blomman på Ökenrosen slagit ut.Härlig färg.

Suck ja. Här är min fulhörna som jag gått och blängt på hela sommaren.Det har bara blivit mer och mer ogräs i den lilla gången, så gruset syns inte .MEN idag har jag börjat jobba där och ska fortsätta i morgon.Ni ska få se att det kan bli fint även i ett fulhörn.Fortsättning följer.
Hela den rabatten har blivit så skräpig så det måste åtgärdas.Kan inte jobba så många timmar i streck för mina händer är så fruktansvärt ömma.Har ju fått något eksem eller vad det nu är.Och det känns som brännskador i handflatorna och det sprider sig ut på fingrarna.Har varit till läkare men ja jag vet inte om det hjälpte precis.Har bara blivit sämre.

Ja det var lite gnäll men det måste man få ibland.

Ha en fin dag.
 

4 kommentarer:

  1. Så vacker Ökenrosen är. Har stått och fingrat lite på någon småplanta då och då när jag sett den i blomsterbutiken. Måste nog köpa en :=)

    Jag har också gjort om och håller fortfarande på att fixa om i en 'fulrabatt' Känns skönt då allt blir klart.

    Hoppas dina problem i händerna snart blir bättre annars får du uppsöka läkaren igen.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Just fulhörnor är såna som man går och blänger på och tänker snart ska jag ta itu med dig, vilket man aldrig gör. Konstigt!! Men det är ju så mycket roligare att göra annat:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Inte bra med händerna! Remiss till hudmottagningen nu!!!

    Kram Mu

    SvaraRadera
  4. Det som är bra med fulhörnor är att det alltid finns något att pyssla med i trädgården. ;) Hoppas dina händer läker snart, att inte kunna göra det man vill inne och ute måste vara väldigt frustrerande.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.