Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 30 augusti 2013

Lång blomtid.

Kollade mina gamla inlägg för att se när jag visade första blomman på Ökenrosen.Det var den13/8.Och den är lika fin ännu och har fått sällskap av 4 nya blommor.Verkligen en tacksam växt.

Detta är vad jag gjort idag.Flyttat hit två stycken Rododendron.Igår grävde jag med hjälp av R bort flera stora plantor av Jättedaggkåpa.Blir lite trött på dom då dom förökar sig så enormt och överallt.R hade tagit hem flera säckar med rododendronjord .Dom stod lite fel de här buskarna den ena såg ut att vilja ge upp.Hoppas dom repar sig nu med mera ljus och ny fin jord.I framkanten växer en stor blodnäva och bredvid den en Hosta som även den blir stor.Har flyttat bort en Porslinsveronika och satt nere i långa rabatten som även den får sig en riktig omgång .

Övre delen av rabatten där jag hade flera Julrosor som jag grävde upp och la ut ny jord och så planterade dom på samma ställe igen men utan en massa ogräs.

Den invandrade Ljungen blommar så snyggt.
Ska gå ner till blomsteraffären i morgon och köpa Kockljung som de hade till salu.I en lite blålila ton på klockorna.Tänkte sätta några runt dom flyttade Rododendrona så det blir lite färg där.

Fick hem tre par byxor från Klingel idag och blev så himla nöjd de satt perfekt.Så bra att köpa där då de har så många i kortstorlek så man slipper sitta och lägga upp alla.

Och så är det fredag igen och en ny helg.Hoppas ni får en fin sådan.
 

1 kommentar:

  1. Va fint det blir! Jättedaggkåpan är en fin och tacksam växt, men ibland kan det bli lite för mycket av den - det håller jag med om:-)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.