Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 20 augusti 2013

Lite måleri.

Äntligen fick jag ändan ur vagnen och köpte färg för att måla min planteringsbänk och en hylla.Hyllan bli morgondagens jobb.Så här såg bänken ut innan den blev målad matt svart.Det svarta tror jag blir snyggt till gröna växter.Och alla blomfärger gör sig allt lite extra mot en svart bakgrund.

En svart nymålad bänk.Blir himla kul att pynta den i morgon.Tror jag ska försöka hitta lite nytt i mina skåp för att göra snyggt med.

Även baksidan ser bra ut.Men den syns ju inte.Står mot väggen.Nu så blir det till att skrapa bort färg från hyllan jag ska måla i morgon.Den har varit målad i Engelskt rött förut men färgen har gjort sitt nu efter ett antal vintrar ute.
Hoppas det blir bra målarväder.Färgen torkar på en timma.Men den behöver ju stå och härda ett tag innan man plockar på saker igen.
Känner mig så duktig som äntligen kommit mig för med det här.

Nu önskar jag er en skön kväll.

4 kommentarer:

  1. Bänken blev jättesnygg!

    Ha det gott!

    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  2. Toppensnyggt!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Va fint det blev! Bra jobbat!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. En sådan bänk skulle jag kunna tänka mig att ha ....hmmmm, mer jobb förstås...:-)
    Ha en bra dag idag,Karla.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.