Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 19 augusti 2013

Lökar för vacker vårblomning.

Har beställt lite lökar som ska planteras i höst.Dom här kommer från Jennys fröer &sånt.

Och dom här har jag beställt från
www.zimtrande.se
Lite fina Liljor.Blev så sugen på att försöka med liljor igen.Har inte haft så många liljebaggar i år.
Annars så jobbar jag ute ett par timmar varje dag.Rensar ogräs och lägger på kompostjord.
Nästa år så kanske jag kan köpa lite lökar i Holland.Sonen ska börja jobba igen för ett nytt företag och kommer att bli placerad i Amsterdam.Så gissa vem som har bestämt att jag ska åka och se på vårblomning där i vår.Jag var så välkommen så sa sonen.Ska bli roligt.

Ha det så bra.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Ja nu är det dags att tänka på höstblommningen, ska kolla runt lite efter lökar jag med. De tar ju slut så fort!

    Jag länkade till din blogg, hoppas det var ok.
    Ha det fint!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag har också gjort årets första lökbeställning. Tänk att vi har kommit så långt i trädgårdssäsongen redan - helt otroligt hur fort tiden går när man har kul:-)

    Att åka till Holland på våren är en dröm jag har också! Hoppas du "delar" din resa med oss läsare här på bloggen!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. En lök resa låter toppen:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.