Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 15 augusti 2013

Mer rost

Nu ska jag visa hur det går till att få saker att rosta över natt.Hade en ängel kvar uppe på vinden.Man kan lyfta den och sätta ett värmeljus under hennes kjol.Då lyser det genom stjärnorna på kjolen.

Detta är vad jag använder.Tror jag köpt det genom Panduro.

Först lägger man på Metallfärgen och låter den torka.
Sen så penslar man på den vätskan som gör att det rostar.Nästa dag kan man se om det räcker med ett lager.Det gjorde det inte på den här.Det är två lager.Men sen blev det bra.Inte kan man tro att det är en keramikängel.Eller hur?


Och nu är jag klar med fulrabatten.Visar den i morgon.När jag höll på och rensade bort en massa ogräs fick jag se de här bladen och kom ihåg att för ett par år sedan satt jag en Höstanemon med sådana fläckiga blad .Tror inte jag såg den förra året men nu när det blev rensat kom den fram

Himla läckra blad.
Jösses så nöjd man känner sig när man fått gjort något som man gått och grämt sig över.Nu är det klart.

Så eftermiddagen kommer att tillbringas på en solig altan med en bok.
Min belöning för gott arbete.

Ha det fint.

3 kommentarer:

  1. Vilken smart idé! Jättefint resultat. Jag visste inte att det gick att göra så.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Nä, man kan verkligen inte tro att en keramikängel kan rosta. Vilken bra vätska de har kommit på! Resultatet blev jättefint.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Så fin den blev din ängel! Hade ingen aning om att man kunde göra så. Jag har också rensat lite i mina rabatter idag. Det känns bra.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.