Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 7 augusti 2013

Nytt paket.

Lika spännande varje gång som jag får månadens paket från min Lilla Trädgård.Den här lilla söta plantan kallas Poppy Ears.Och nog är bladen lika mjuka och lena som på en hundvalp.
Tillhör Sinningia släktet inom Gloxiniaväxterna.
Får röda rörformiga blommor i toppen på skotten.

Och så fick jag ett Bonsaiträd.Ser ut som ett Myrten men jag är inte säker på det.Ser så himla gulligt ut i den där lilla skålen.Hoppas nu att jag kan sköta det så det blir gammalt och knotigt.
Sen var det en sekartör med i paketet.
Här kommer en länk ifall någon vill gå in och kolla deras hemsida och webbshop.

www.minlillatradgard.nu
 

Förra månaden fick jag Flugfångare Nepenthes sanguinea.Trivs bra och har växt till sig fint.
En Actindia Arguta Minikiwi.
Och en Ökenros Adenium Obesum Emma.Den får mörkt röda blommor.Även den växer så bra och har knopp nu som snart kommer att slå ut.
Tack vare att jag blev medlem hos Min lilla trädgård så har jag lilla julafton varje månad.
Inte så dumt.

Har fått förklaring på den där reklamen som dök upp överallt och som gjorde att jag inte kunde gå in på en del sidor.När jag skulle byta sida så kom en reklamsida upp.Började misstänka att jag på något sätt fått in något i PC som inte skulle vara där.Gick in på lägg till eller ta bort program och kollade om där var något som jag inte kände igen och där fanns ett som det stod ALEX  på och som stämde med tiden som datorn krånglat.Avinstalerade det och vips så var all reklam och poppupp fönster borta och jag kunde surfa ostört igen.
Ha det.

6 kommentarer:

  1. En sån tur att det fixade sig;) för det vore ju inget kul att vara tvungen att göra reklam för nåt man inte gillar !

    Jag måste kolla denna hemsida för att se vad det är för skojsigt

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Va söt den är, Poppy Ears!

    Skönt att det ordnade sig med reklamen! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad bra att det löst sig med datorn!
    Jag har haft problem med din sida ett tag, min dator har protesterat när jag gått in till din sida men nu gick det bra.
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Åh, det där lilla trädet gillade jag! Så gulligt... =)
    Det var kul att träffas på marknaden hos Viola.... hoppas du blev nöjd med hatten!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Det där med ett blomsterpaket i månaden verkar ju spännande. Får man med någon instruktion om hur blommorna ska skötas?
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Fruktansvärt jobbigt när man får in skräp i sin dator, man blir rosenrasande på dessa marodörer.....
    Söta växter du fått och du lär nog få dom att överleva utan problem. Sen när det gäller "bonsaiträdet" som alltså är en myrten, så tycker jag att du ska gå på Svenska Bonsaisällskapets hemsida och kolla lite (har själv varit med och startat den för 15 år sen).
    Det finns en del råd och dåd där...men det viktigaste kan jag ge dig direkt. Se till att vattna trädet VARJE DAG när det är varmt med en svag gödselblandning (1 kryddmått Blomstra till 1 liter vatten) och se till att det får rinna av ordentligt. Det vill alltså inte stå i vatten!
    Sen kan det gärna stå ute i vandrande skugga under växtsäsongen och förvaras svalt under vintern. Lycka till!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.