Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 22 augusti 2013

Så har man varit så där duktig igen.

Jaja men nu så är även hyllan målad och krukorna på plats.Mittenhyllan har bara krukor med Aurikler  på.9 st Julrosor står nederst på tillväxt.Sedan finns där 3krukor med små blåsippeplantor.Hoppas det är de röda som fröat av sig.I ampeln har jag Jordgubbar som snart går att skörda.Gott.

Och idag gick jag förbi portalen med klängrosen.Och på den ena sidan har jag satt en Clematis med fyllda blå blommor.I år trodde jag den var död .Har inte sett några tecken på liv.Och så idag så har det kommit upp ett nytt skott från den .Jag tog spaden och grävde upp den för platsen den stod på var inte bra.Den har tydligt visat att den inte trivdes.
Nu står den nere vid foten av vårt Körsbärsträd.Hoppas nu den klarar flytten.

Under Gullregnet blommar nu Gentiana asclepiadea och en sort till som jag är lite osäker på sortnamnet.

Så läckra dom är med sina prickar ini och ränder på utsidan


Har tre olika sorter här under trädet.En favoritblomma.
I morgon så ska jag fortsätta med att flytta lite växter och att rensa ogräs.
Fredag igen då .Veckorna rusar fram.
Ha det fint.

5 kommentarer:

  1. Kul när man hittar nya skott på det man trodde inte hade klarat sig. :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad många aurikler du samlat på dig!Jag med :) har fått lov att be sambon om nya hyllor till vinterförvaringen :D
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Så vackra blommor du har och vilken bra hylla du har för krukorna!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Så många läckra växter du har. Alltid roligt och mycket att njuta av när jag tittar in hos dig.
    Ha en skön sensommarhelg.
    Kram från Törnrosa (som vaknar upp då och då)

    SvaraRadera
  5. De är fina knippgentianorna. Här blir det också en massa omflytt nu av perenner, sätter nästan handen för ansiktet då jag ser en rabatt, för det är så många som blivit för stora där och det ser inte bra ut.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.