Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 23 augusti 2013

Sensommar blommor och jobb.

Om man tittar på Klippståndets blad så kan man se att antalet sniglar har varit mycket mindre i år.
Förra året hängde bladen i trasor vid den här tiden.Det tackar vi för.

Och så den här namnlösa rosen som jag alltid kallat för tårtrosen.I år har inte rådjuren ätit upp första omgången knoppar.Har inte sett till några rådjur sedan Maj tror det var.Det tackar jag också för.Både många sniglar och sedan många rådjur kan bli lite mycket för en trädgårdsnörd.

Ska gå sedan och frisera Trollhasseln lite .Nu hänger det ned grenar så långt och jag vill ju ha den lite uppstammad.
Sedan ska jag flytta på en liten rododendron som blommar på våren.Nu så växer den under andra växter så blomningen syns inte.Och så kan man ju inte ha det.

Och Fredag är det igen så jag önskar er en fin helg med mycket sol.

 

3 kommentarer:

  1. Klippståndset är en bra värdemätare på snigelbeståndet, för om det får vara någorlunda i fred, ja då är det inte mycket sniglar. Det konstiga är, att i varje fall jag, har nästan aldrig sett några sniglar på klippståndset så de verkar vara aktiva på natten, de rackarna!

    Ha en trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Underbart att slippa både sniglar och rådjur.

    Enormt vacker ros du har.

    Önskar dig en solig och skön helg!

    SvaraRadera
  3. Ska man skaffa klippstånds för att locka till sig trädgårdens sniglar till ett ställe kanske? Jag har ju "bara" åkersniglar i trädgården, men de kan ställa till elände de också.

    Tårtrosen ser verkligen ut som en riktig marsipanros. Underbar!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.