Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 9 augusti 2013

Välkommet regn.39mm.

Ja vad glad jag blev i går när det kom så bra med nederbörd.I dag ser trädgården rentvättad ut och alla växter har sträckt på sej.Toppen.
Och jag har gjort mig en rostig liten hare.Provade ett medel som går att använda på olika material.Det här är keramik.Hade kvar en som jag inte målat så det passade ju bra att testa på den.Jag blev så nöjd med resultatet..Det lilla rackarn blev så rostig och fin över en natt.



Nu när det börjar bli lite mörkare i trädgården så lyser de vita blommorna upp så bra.

En Drakmynta.Hade den i en ljuslila färg också, men den klarade inte den gångna vintern tyvärr.

Strålrudbeckia.Alla Rudbeckior som finns i trädgården och i krukor blommar för fullt nu.
Eftersom vädret efter regnet blivit svalare har R och jag städat hela huset så det är fint nu till helgen.Tänk  att jag tycker det är så trist att städa och ändå så blir jag så nöjd efteråt när det är rent och fin.Då brukar jag tänka att det där var väl inget att gå och skjuta på hela tiden.Jag vill ju ha det rent omkring mej.

3 kommentarer:

  1. Oj, nu känner jag mig lite dåligt insatt i dina harar. Är det något du gör själv? Väldigt söt är den!
    Jag har praktklockan i blått och har inte tänkt så långt att den kan finnas i andra färger. En av mina favoriter. Vitt är ju alltid snyggt!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Vita växter är verkligen en tillgång i trädgården. Strålrudbeckior är lite av höstens budbärare tycker jag. Otroligt vackra, men det är lite vemodigt att det går mot mörkare tider nu.
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Oj då en sån härlig hare vad är det du behandlat den med, blir nyfiken!!!???
    Du har det så härligt hos dig,
    ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.