Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 31 augusti 2013

Vilken trevlig överraskning.

Eller vad säger ni?Gick min vanliga runda som jag tar varje dag.Och idag fick jag se något vitt titta fram under alla stora Julrosblad.Och där har nog den här julrosen blommat ett bra tag.Fattar inte att den undgått mina ögon .Det var ju massor med blommor gömda under bladen.Och vita och fyllda och så vackra.Å så glad jag blev.



Och inte bara den utan här är det också blommor på gång. Nu gäller det att hålla koll på den här så jag kan ta en bild när den slår ut.

Här har även någon fågel lämnat ett ägg.Lyste så vitt och fint mot den våta mörka jorden.

I morgon eller kanske på måndag får ni se Ljungväxterna jag köpte idag och satt ut.

Trevlig lördag.

4 kommentarer:

  1. Men visst är blommor och all sköns grönska Guds underverk! Man blir så glad av dem!

    SvaraRadera
  2. Så vacker julros! Vilken fin överraskning.
    Trevlig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ja, det får man verkligen kalla en trevlig överraskning. Vilka underbara blommor!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Man kan ju tro att det är tidig vår igen!? Härligt - och mycket vackert!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.