Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 6 september 2013

Blommig fredag

Så var det då dags för första Blommig Fredag.En liten summering av sommaren som gått.
Måste säga att jag är så glad för den här sommaren.Känns som jag äntligen kommit ikapp med allt som jag ville göra.Och inte är sommaren slut ännu.Dagarna som vi haft nu en vecka är ju helt underbara.Och jag har grävt kört jord rensat och flyttat växter. Med andra ord så har det varit toppen.
.Dom sommarblommor som såddes så tidigt har blommat för fullt i trädgården.Ovan syns dom olika Ringblommor som jag fick fram.

Och den här fina Primulan som jag tycker har så fina blommor.
Primula seiboidii alba

Kruksamlingen utanför växthuset har varit fin nästan hela tiden.Nu börjar den att se lite skruttig ut.

Många växter har jag fått se blomma för första gången.
Astilbe Straussenfeder

Ebony in Snow

Prärielök.



Men jag måste erkänna att ett körkort skulle inte vara dumt att ha.Då skulle jag åka runt till de visningsträd gårdar som finns här i Södermanland och även i Östergötland.När jag läser andras bloggar blir jag allt lite avis .Dom har fått se så fina trädgårdar.Fast jag får ju följa med på visning av era bilder.
Roligt att blommig fredag är på gång igen då har man ju ett tema en dag.Ibland kan det vara lite svårt att hitta på vad man ska skriva om och visa.
Det här får bli min tolkning av sommaren som gått.
Den har varit så underbar.
Ha nu en skön helg.

15 kommentarer:

  1. Härliga bilder från din sommar! Roligt att du fått gjort det som du ville, och att få se nya växter blomma gör en lycklig:)
    Ha en fin fredag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så många fina blombilder och visst har sommaren varit underbar. Gillar din ebony in snow..
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Så fin samling krukor du har vid växthuset! Det ska jag också försöka ha men allt tar ju sin tid, än är det rätt ödsligt där. Och ringblommorna! Så fina de är. Visst kan jag också känna att det vore kul att se fina trädgårdar men jag är bara en nybörjare och inte så uppslukad (än!) av mitt fritidsintresse så jag nöjer mig med att titta på bloggen. Och det har inspirerat en massa! Man kommer nästan alltid på något som man också vill göra eller ha.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Tack för fina bilder av din blommiga sköna sommar och tack för din medkännande kommentar på mitt inlägg. / Luna

    SvaraRadera
  5. Tack för fina bilder av din blommiga sköna sommar och tack för din medkännande kommentar på mitt inlägg. / Luna

    SvaraRadera
  6. Visst är det roligt med blommig fredag! Och visst har det varit en härlig säsong!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder och upplevelser att plocka fram när mörkret och kylan omsluter oss....älskar bara Ebony in snow....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Fin tolkning och många härliga blommor! Känner igen den lilla Ringblomman nere till vänster.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Ebony in Snow är helt underbar...
    Men vad är det?
    Det är aldrig för sent att ta körkort så det är bara att Go for it :)

    Sommaren har varit helt fantastisk... Man tror knappt det är sant att en sommar kan vara som denna i Sverige!

    Kram och ha en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Vad härligt att få följa med dig på din sommar!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  11. Jag har ju körkort och åker så gärna med din vännen.

    Ha det gott, kram Mu

    SvaraRadera
  12. Lekker Primula!
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  13. Kul att läsa och se bilder från din säsong. Gillar den vita primulan mycket, så söt! Ha en fortsatt fin helg!
    Kristina

    SvaraRadera
  14. Trevligt att promenera runt bland bilderna. Vilka härliga ringblommor!!!
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  15. Härliga ringblomsbilder! Minner om att jag ska så på nytt. Tack för titten i din trädgård och de fina bilderna du visar. Visst är det skönt med den där nöjda känslan efter en bra trädgårdssäsong!

    Ha det gott, Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.